בנקים בשווייץ הפסידו יותר מ-4 מיליארד דולר בהונאה של מאדוף

העיתון השווייצרי Le Temps דיווח בשבת כי בנקים וקרנות השקעה בז'נבה, שווייץ, הפסידו יותר מ-5 מיליארד פרנק שווייצרי בהונאה בהיקף 50 מיליארד דולר שביצע לכאורה יו"ר נאסד"ק לשעבר, ברנרד מאדוף

בנקים וקרנות השקעה בז'נבה, שווייץ, הפסידו יותר מ-5 מיליארד פרנק שווייצרי (4.22 מיליארד דולר) בהונאה בהיקף 50 מיליארד דולר שביצע לכאורה יו"ר נאסד"ק לשעבר, ברנרד מאדוף. כך דיווח בשבת העיתון השווייצרי Le Temps.

לפי העיתון, ששוחח עם כמה מקורות בנקאיים ששמותיהם לא צוינו, אוניון בנקר פריבה, UBP, בנק מוביל להשקעות בקרנות גידור, הפסיד כמיליארד פר"ש. UBP ניהל נכסים בסך 127 מיליארד פר"ש (מעל 100 מיליארד דולר) בסוף יוני השנה.

הבנק הפרטי בנדיקט הנטש מז'נבה מסר ביום ו' שחשיפתו להונאה של מאדוף היתה 56 מיליון פר"ש, 5% מהנכסים שהוא מנהל. הבנק הזה התמזג לפני שלושה חודשים עם חברת ההשקעות החלופיות פרפילד גריניץ' גרופ, שהשקיעה 7.5 מיליארד דולר מנכסיה באחת הקרנות שנוהלו על-ידי מאדוף.

La Temps ציטט את אחד השותפים בבנדיקט הנטש, שאמר שהוא ושותף נוסף ממהרים לניו יורק כדי לבטל את המיזוג עם פרפילד.

קבוצת EIM, שמפעילה כמה קרנות גידור, מסרה שהיא חשופה להונאת מאדוף בהיקף 230 מיליון דולר, או כ-2% מהיקף נכסיה שבניהול, 11.5 מיליארד דולר. איש לא השיב לטלפונים בחברה, ולא הגיב לפניות בדואר אלקטרוני.

העיתון מסר עוד שקבוצת נוטס, סטאקי ושות', שמציעה תיקי ניהול השקעות ללקוחות אמידים, נפגעה גם היא מההונאה. גם מקבוצה זו לא התקבלה תגובה.

החלק הארי של הפירמות הפיננסיות המשפחתיות בז'נבה נפגע גם הוא משערוריית מאדוף, דיווח העיתון. חברת בן בסט השקיעה 1.1 מיליארד פרנק בקרנות של מאדוף. הבנק הפרטי Syz & Co מסר לעיתון שקרן A3 שלו לא היתה חשופה למאדוף, אך לא מסר פרטים על חשיפה ישירה של לקוחות הבנק.