רשות ני"ע וידין ענתבי הורו לבתי ההשקעות ולחברות הביטוח לדווח האם הן חשופות לקרן הגידור של מאדוף

ביום שישי פורסם כי קרן הגידור של מאדוף היתה "הונאת פונזי" אחת גדולה שעלתה ללקוחותיה 50 מיליארד דולר ; מבין בתי ההשקעות עד כה נודע על חשיפה קטנה של פריזמה וכן חשיפה עקיפה ומינורית של מנורה מבטחים

רשות ני"ע בראשותו של פרופ' זוהר גושן, בשיתוף עם הממונה על שוק ההון והביטוח באוצר, ידין ענתבי, הורתה אתמול (א') לבתי ההשקעות הציבוריים ולחברות הביטוח לפרסם היום האם הן חשופות לקרן הגידור שניהל ברנרד מאדוף, יו"ר בורסת נאסד"ק לשעבר.

בסוף השבוע האחרון נחשפה ההונאה של מאדוף, כשמשקיעים ביקשו לפדות 7 מיליארד דולר מתוך הקרן שניהל. מאדוף תיאר את קרן הייעוץ שלו בפני בניו כ"הונאת פונזי ענקית" ואמר כי "הכול היה שקר אחד גדול". עוד אמר מאדוף לבניו, כי הקרן חדלת פירעון כבר במשך כמה שנים, ושסך ההפסדים עלול לעלות על 50 מיליארד דולר.

כבר אתמול החלו להתברר באופן חלקי היקפי החשיפה של החברות הישראליות להונאה. כלל ביטוח דיווחה על חשיפה של 3 מיליון דולר ובהפניקס טוענים כי אין חשיפה ישירה, אך נבדקת האפשרות לחשיפת משנה שנגרמה לחברה כתוצאה מהשקעותיה בחברות השקעה זרות.

מגדל היא חברת הביטוח היחידה שטוענת באורח חד משמעי כי אינה חשופה כלל להונאה של מאדוף. להראל , לעומת זאת, חשיפת משנה בהיקף של 55 מיליון שקל.

מבין בתי ההשקעות עד כה נודע על חשיפה של פריזמה - של פריזמה עד כ-3 מיליון שקל על סך נכסים של כ-20 מיליארד שקל וכן חשיפה עקיפה ומינורית של מנורה מבטחים.

פריזמה מסרה: "הנושא נמצא בבדיקה וטרם נתקבלה החלטה באשר להשקעות בקרן".