רווחי בסט ביי נפלו אך עקפו תחזיות האנליסטים; המניה מזנקת 15% בוול סטריט על רקע תוכנית התייעלות

רווחי החברה צנחו בכ-340% והסתכמו ברבעון הפיסקלי השלישי ב-52 מיליון דולר ; הרווח הנקי בניכוי חיובים חד-פעמיים - 35 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 24 סנט למניה ; החברה תציע חבילת פרישה ל-4,000 עובדים

רשת מוצרי האלקטרוניקה בסט ביי, דיווחה על תוצאותיה לרבעון הפיסקלי השלישי של השנה, שהסתיים בסוף נובמבר.

רווחי החברה צנחו בכ-340% והסתכמו ברבעון ב-52 מיליון דולר, שהם 13 סנט למניה. בניכוי חיובים הקשורים למיזם משותף למכירות טלפונים לרכב, החברה הרוויחה 35 סנט למניה, בכך עקפה את צפי האנליסטים בוול סטריט שחזה לה רווח של 24 סנט למניה. הרווחים הושפעו לרעה מהצריכה הפרטית בארה"ב, שירדה פלאים בתקופת הדו"ח.

הכנסות החברה עלו ב-16% והסתכמו ברבעון ב-11.5 מיליארד דולר, לאחר שקיבלו רוח גבית מהתרומה שהשיגה השלוחה האירופאית של הרשת.

החברה דיווחה על תוכנית התייעלות במטרה לקצץ בהוצאות. בין עיקרי התוכנית, צמצום בפתיחת סניפים חדשים בשנה הבאה, והצעת חבילת פרישה לכ-4,000 מעובדיה. הרבה רשתות קמעונאיות נקטו צעדים כדי להתמודד עם המיתון וכן עם התחרות בשוק, כמו למשל קיצוץ במחירים בתקופת הקניות לקראת החגים.

"אנחנו מאמינים כי חל שינוי דרמטי בהתנהגות הצרכן האמריקני, שינוי שלדעתנו עלול להאריך ימים על רקע המשבר הפיננסי הנוכחי, ולכן עלינו להגיב בהתאם". אמר מנכ"ל בסט ביי, בראד אנדרסון.

נזכיר כי בחודש שעבר, בסט ביי הנמיכה באופן חד את תחזיות הרווח לשנת הכספים הפיסקאלית 2009, אל מתחת לתחזיות האנליסטים בשוק, על רקע הירידה בהוצאות הצרכנים כתוצאה מהמשבר הכלכלי והסביבה העסקית הקשה ביותר שחוותה החברה מעולם.

החברה צפתה כי הרווח למניה לשנה הפיסקאלית המסתיימת בפברואר יהיה בין 2.3 ל-2.9 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת שהעריכה רווח למניה שבין 3.25 ל-3.4 דולר. החברה צפתה כי הכנסותיה יהיו בטווח שבין 43.7 מיליארד דולר ל-45.4 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה, בראד אנדרסון אמר בהודעה מהחודש שעבר כי "רעידת האדמה שהתרחשה בהרגלי הצריכה של הצרכנים יצרה את הסביבה העסקית הקשה ביותר שחוותה החברה מעולם".

עם כתיבת שורות אלו, המשקיעים בוול סטריט מגיבים לתוכנית ההתייעלות של החברה והמניה מזנקת בוול סטריט בכ-15%.