ברנרד מאדוף לא הצליח לגייס ערבים לשחרורו ממעצר עד למשפט; צפוי ל-20 שנות מאסר

בין קורבנות ההונאה של מאדוף: קארל שפירו, נדבן בן 95 מבוסטון, שהעניק חלק גדול מהונו למרכז הרפואי "בית ישראל" ולמוזיאון האמנות של בוסטון ; היום אמור להתקיים בבית המשפט שימוע בנושא הערבות

ברנרד מאדוף, מנהל ההשקעות מוול סטריט, שמואשם בהונאת משקיעים ברחבי העולם בסך של 50 מיליארד דולר, התאמץ אתמול (ג') לאתר ידידים וקרובי משפחה שיממנו עבורו את דמי הערבות כדי שלא יצטרך להמשיך לשבת במעצר.

עוד על תרמית מאדוף ב"גלובס":

החקירה - השאלות הגדולות

ה-SEC מודה: קיבלנו מידע על חשדות ב-1999 ולא עשינו הרבה

עשרות פרויקטים חינוכיים בישראל הוקפאו בעקבות סגירתה של קרן צ'ייס, מקורבנות ההונאה

בפאלם ביץ' מסרבים להתאושש מההונאה של השכן שלהם

ברנרד ורות מאדוף: תמונות מחיי משפחה

במסצ'וסטס, שבה טיפח מאדוף קבוצה נאמנה של משקיעים עשירים, הורה אתמול המפקח על ניירות הערך לחברת ברנרד מאדוף סקיוריטיס ולחברת קוהמד סקיוריטיס למסור מסמכים הנוגעים לחקירת הפרשה. החברה השנייה שימשה כמשווקת של מוצרי מאדוף סקיוריטיס. שתי החברות חייבות להעביר למפקח עד 29 בחודש את השמות והכתובות של כל תושבי מסצ'וסטס שהשקיעו את כספם אצל מאדוף, כולל מסמכים כתובים, אי-מיילים ופרוטוקולים שנוגעים להשקעות שביצעו החברות של מאדוף משנת 2000.

מי יחתום לו עכשיו

מאדוף, שנעצר ביום ה' שעבר, עדיין לא הצליח לעמוד בתנאי השחרור שלו בערבות - 10 מיליון דולר. מאדוף חייב להשיג חתימות של 3 ערבים כדי להשתחרר ממעצר. אם לא יצליח, התובעים יוכלו לבקש הארכה של המעצר של מאדוף בן ה-70 עד למשפטו. היום אמור להתקיים בבית המשפט שימוע בנושא הערבות.

מאדוף, היו"ר לשעבר של בורסת נאסד"ק, ניצב בפני עונש של 20 שנות מאסר וקנס מרבי של 5 מיליון דולר אם יורשע בכל עשרות העבירות שבהן הוא מואשם. רשות ניירות הערך הפדרלית (SEC) הודיעה שהיא הקימה ועדת חקירה פנימית שתבדוק את ההתנהלות של הרשות במקרה הזה. יו"ר הרשות, כריסטופר קוקס, אמר שהוא "מודאג מאוד" ממה שכינה "הכשלים הרבים לכאורה של הרשות בעשור האחרון" בכל הנוגע לחקירת חשדות לפעולות לא כשרות, או ניהול מערכה משפטית נגדן (ראה ידיעה נפרדת).

"השמות והגודל של החשיפה לברנרד מאדוף ממשיכים לגדול, ומה שמרשים במיוחד הוא הריכוז של ההשקעות שנעשו על-ידי קרנות של קרנות גידור, שהבטיחו ללקוחות שלהן תיקי השקעות מגוונים", אמר פיליפ בונפואה, יו"ר הוועדה להקצאת נכסים בחברת הייעוץ להשקעות סידר פרטנרס. קרן של קרנות גידור היא סל של קרנות שנבחרו על-ידי המנהל של הקרן כדי לפזר את סיכוני ההשקעה.

מצעד התביעות מתחיל

אתמול הגיש בית הספר למשפטים של ניו יורק תביעות נגד חברת ההשקעות אסקוט פרטנרס ונגד מנהלה, עזרא מרקין, ונגד מבקרת החשבונות שלה, חברת BDO זיידמן, בגלל ההשקעות של כספי בית הספר בחברות של מאדוף.

חברת הביטוח מסצ'וסטס מיוצ'ואל לייף הודתה אתמול בחשיפה למאדוף, באמצעות קרן גידור שהשקיעה אצלו סכומים גבוהים. לפי מקורות המקורבים לחברה, מדובר בקרן ריי אינבסטמנט מנג'מנט של חברת טרמונט, שהפסידה בפרשה הזו כ-3 מיליארד דולר, כמעט כל הכספים שהקרן ניהלה.

בנק מדיצ'י האוסטרי, בנק פרטי המשרת לקוחות עשירים, מסר גם הוא שנפגע מהשקעות בחברות מאדוף, אך לא מסר בכמה. מאדוף היה קשור מאוד גם לקארל שפירו, נדבן בן 95 מבוסטון שהעניק חלק גדול מהונו למרכז הרפואי "בית ישראל" בעיר, ולמוזיאון האמנות של בוסטון.