בלוגר נולד: BloggersBase רוצה לייצר קבוצת בלוגרים שתתחרה בכל שבוע על הבלוג הנקרא ביותר

מספר הבלוגים שמציפים את הרשת מסתכם בכ-200 מיליון. אולם, הבעיה העיקרית היא שאחוז ניכר מהם אינו איכותי, ושיעור גדול עוד יותר מהם לא מתעדכן בתדירות סבירה

מדי יום עולים לרשת מאות בלוגים חדשים, כאשר מספר הבלוגים שמציפים את הרשת מסתכמים בכ-200 מיליון. אולם, הבעיה העיקרית היא שאחוז ניכר מהבלוגים אינם איכותיים, ושיעור גדול עוד יותר מהם לא מתעדכן בתדירות סבירה. חברת BloggersBase סבורה כי ביכולתה לטייב את איכות הבלוגים שמופיעים ברשת, ולתגמל את המוצלחים מבין הבלוגרים.

BloggersBase הוקמה ב-2008 על-ידי דן ברק, איגור מלצר, אנדריי סמוסנקו ואלכס דבורקין, במטרה "ליצור פלטפורמת גילוי עבור בלוגרים", מסביר ברק. "אנחנו למעשה יוצרים מגזין מקוון מרובה נושאים, כאשר כל נושא הוא בלוג בפני עצמו שנכתב על-ידי קבוצת עלית של בלוגרים". לדבריו, כל בלוגר שרוצה להתגלות מוזמן להציף את תכניו באתר, גם אם הוא מתחזק בלוג אישי, ואף לצרף לינק לבלוג האישי במטרה להגדיל את קהל קוראיו.

האפשרות להתקבל לקבוצת הבלוגרים מתבססת על תחרות שבועית שעורך האתר. "הבלוגרים כותבים תחילה למאגר שנמצא מתחת לפני השטח, ובכל שבוע, שלושת הבלוגרים שקיבלו את דירוג הגולשים הכי גבוה, צפים מעל פני השטח, ומופיעים באתר. "לאלו שמנצחים בתחרות השבועית אנחנו מחלקים פרס בסך של 50 דולר, וכעת יש לנו 10 תחומי עניין שונים", מוסיף ברק.

ברק מציין שני יתרונות עיקריים לפלטפורמה שמציעה החברה: הקורא הפסיבי מרוויח מכך שנושא מסויים מסוקר על-ידי מספר בלוגרים, כאשר התחרות גורמת לאיכות הבלוגרים להישמר, ואילו הקורא האקטיבי יכול לדרג כל פוסט, ולהשפיע על התוצאות. "מי שבסופו של דבר קובע זה קהל הגולשים".

גם טרנד הפרסונליזציה לא פסח על היזמים. "אנחנו מפתחים אלגוריתם שמאפשר לעקוב אחר הדירוגים של הגולשים בעבר, במטרה ללמוד את ההרגלים של כל משתמש לצד ניתוח יכולת השיפוט שלו. זאת במטרה להציע למשתמשים גם תוכן שנתפס כפופולרי על-ידי הרבה גולשים, אבל גם תוכן שחברים שלו דירגו גבוה או שהמערכת מזהה שעשוי לעניין אותם, למרות שלא דורג גבוה".

עד כה גייסה החברה סכום מוערך של כ-150 אלף דולר מיוסי ורדי וג'ף פולבר, וכעת נמצאת החברה בתחילתו של סבב גיוס נוסף. האתר הושק בגרסת בטא פתוחה בשבוע שעבר, לאחר שנבדק על-ידי קהילת בלוגרים סגורה, ולדברי ברק, "קל מאוד לתרגם אותו לשפות נוספות, מלבד אנגלית, ובכוונתנו לחדור גם לשווקים באירופה".

איך תייצרו מזה הכנסות?

ברק: "בשלב הראשוני האתר ייתמך בפרסומות, שיהיו מותאמות לתכני הבלוגים. בשלב מאוחר יותר, נתבסס על מאגר המידע שיצרנו על המשתמשים במטרה ליצור זירת מסחר: אנחנו נשמש כמתווכים בין קונים שיהיו מעוניינים בתכנים מסויימים, לבין הבלוגר שייצר את התכנים הללו, ועל כך נגזור עמלת תיווך".

כעת נמצאת החברה במגעים עם בלוגרים שמתחזקים בלוגים מצליחים, במטרה לאפשר לתת תמריצים נוספים לזוכים בתחרות, מלבד התמריץ הכספי, כגון האפשרות להעלות את הפוסט שלהם בבלוג מפורסם. "אחת הבעיות היא שלבלוגר מתחיל קשה לתחזק בלוג באופן תדיר, כאשר מספר הגולשים שמבקרים בו אינו גבוה. באתר שלנו, מספיק שהכותב יהיה מוכשר, ואנחנו כבר נצליח לייצור עבורו חשיפה, ונעניק לו גושפנקא של איכות".

תעודת זהות: BloggersBase
תחום פעילות: פלטפורמה לקידום ותגמול בלוגרים
שנת הקמה: 2008
יזמים: דן ברק, איגור מלצר, אנדריי סמוסנקו ואלכס דבורקין
גיוסים: סכום מוערך של 150 אלף דולר מיוסי ורדי וג'ף פולבר
מקום: הרצליה
מספר עובדים: 6
היום בעוד שנה: "נהיה המקום הראשון אליו פונים בלוגרים מתחילים, ועם אתר הפועל ב-3 שפות שונות"
כתובת האתר: bloggersbase.com