מגדל לא, דולר כן

צפי להמשך תשואה עודפת של הדולר בהשוואה לת"א 25

ההתנגדות ב-716 השוכנת מעל תל אביב 25 , לא נפרצה כלפי מעלה כפי שגם ההתנגדות ב-910 השוכנת מעל ה-S&P500 לא נפרצה. האם בזה תמו ניסיונות העליה לטווח הקצר-בינוני?

עקרונית, שבוע המסחר הנוכחי הוא שבוע בעייתי מהבחינה הטכנית. פקיעת האופציות על תל אביב 25 ביחד עם שבוע מסחר מקוצר באווירת חג בניו יורק מפחיתים ממשמעות נתוני המסחר שמצטברים על הגרפים. אבל, אי אפשר להתעלם מהם, בייחוד ביחס לתל אביב 25 שירד מתחת לתמיכה ב-655.

לגבי תל אביב 25, נגדיר אזור מבחן צר שיכול להיות שעד קריאת טור זה המדד כבר יצא ממנו. היציאה תלמד על כיוון אפשרי להמשך. האזור הוא 661 - 642 והוא תוחם את רמת ה-655. מהלך מתחת ל-642 יאשר את החצייה כלפי מטה של התמיכה ב-655 וילמד בהסתברות גבוהה על התפתחות מהלך ירידה חדש שיוכל להימשך גם עד 520. מהלך מעל 661 ישאיר את תל אביב 25 בטריטוריה החיובית לטווח הזמן הקצר-בינוני.

האינדיקטורים הטכניים תומכים בשלב זה בירידה כך שזה הכיוון אליו ראוי להיערך, נכון לנתוני סיום המסחר ביום שלישי.

מגדל לא, דולר כן

ביום ראשון ניתחנו כאן את הראל ושופרסל לאור הצטרפותן הצפויה למדד תל אביב 25 והבטחנו להשלים את קבלת הפנים למצטרפות עם ניתוח של מגדל .

ובכן, לא בוער לקנות את המניה. בין 400 ל-420 שוכנת התנגדות חזקה ועדיף רכש מעל 420 עם הגנה מתחת ל-400 מאשר רכש מתחת ל-400 עם סיכוי לנפילה חופשית ותקרה מעל. מהלך מתחת ל-350 יאשר כניסה למהלך ירידה מחודש במסגרת מגמת הירידה לטווח הארוך. הנתון היחיד המדבר בעד המניה כרגע הוא התחזקותה ביחס לתל אביב 25 והסיכוי שעוצמה זו תימשך.

המשמעות היא שמי שחייב להחזיק מניות תל אביב 25 ויכול לבחור מתוכן, מגדל צריכה להיכלל ברשימת הרכש. נזכיר שעוצמה יכולה להיות גם ירידה פחותה בהשוואה למדד.

לעומת המניות, נראה שהדולר חוזר להרים ראש, לכשעצמו ובהשוואה לתל אביב 25. נזכיר שביוני 2008, הדולר החל להתחזק בהשוואה לתל אביב 25 אחרי שנים ארוכות של חולשה. בד"כ, שינוי כזה לא קורה לטווח הקצר.

אנחנו מצפים להמשך תשואה עודפת של הדולר בהשוואה לתל אביב 25 בעתיד הנראה לעין. אחרי תמיכה מעל 3.65 שיצרה הזדמנות רכש מצוינת, אמור הדולר לחזור ולאתגר את ההתנגדות ב-4.02. היה ויתקרב הדולר לשם, סיכויי הפריצה כלפי מעלה יהיו גבוהים יותר מאשר בניסיון הקודם. מהלך מעל 4.02 ילמד על סיכוי למהלך עליה משמעותי בהמשך. הגנה על פוזיציית רכש ניתן למקם מתחת ל-3.78 לטווח הקצר ומתחת ל-3.67 לטווח הבינוני.

זיו סגל תל-אביב

זיו סגל תל-אביב

[למדור ניתוח טכני]

הטור מעודכן לנתוני הסגירה מאתמול.
זיו סגל-(CMT) A level 2 Chartered Market Technician
תוכנת MetaStock באדיבות קונסיליום.
זיו סגל כותב ניתוחים טכניים עבור גופים פיננסיים ובתי השקעה לרבות Easy-Forex ו-אופנהיימר.
זיו סגל ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים בטור זה.
אין לראות בטור זה משום המלצה לרכישה או למכירה של ניירות ערך או תחליף לייעוץ
המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.תגובות:
segalziv@gmail.com