גזית גלוב קיבלה את ההמלצה של יובל בן זאב: ביצעה ביומיים האחרונים רכישה חוזרת של אג"ח ב-7.6 מיליון שקל

החברה ביצעה רכישות חוזרות של אג"ח במהלך החודש האחרון כשבשבוע האחרון בלבד רכשה אג"ח בסכום של 9 מיליון שקל ; בן זאב מכלל פיננסים, המליץ לקנות את אגרות החוב ולהניח למניותיה של החברה

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז', חתך אתמול (ג') את ההמלצה ומחיר היעד של גזית גלוב תוך כדי שהוא ממליץ לקנות את אגרות החוב ולהניח למניותיה של החברה. לדבריו, "תזרים המזומנים מסייע לחברה לנהוג בתבונה ולנצל הזדמנויות" - אך התשואה באג"ח גבוהה מתשואת הדיבידנד, העומדת על 7.5% לשנה. "גזית גלוב היא חברה טובה המנוהלת היטב. החברה נהנית מחוסן פיננסי גבוה ומתזרים מזומנים חזק", הוא מוסיף.

נראה, כי גם מקבלי ההחלטות בגזית גלוב מעדיפים את איגרות החוב של החברה. החברה מבצעת באופן עקבי רכישה חוזרת של אג"ח של החברה. אתמול ושלשום ביצעה החברה רכישה חוזרת של אג"ח בהיקף של כ-7.6 מיליון שקל כשמתחילת השבוע רכשה החברה אג"ח של עצמה ב-9 מיליון שקל. זאת, בנוסף לרכישות אג"ח עצמיות שבוצעו קודם לכן.

מבחינה פיננסית, רכישה חוזרת של אג"ח מאפשרת לחברה לרשום רווח הון, זאת מאחר שהחוב רשום בספרים בערך המתואם שלו, הגבוה כיום בהרבה ממחיר האג"ח בבורסה. קנייה עצמית של האג"ח תאפשר לחברה למכור בעתיד את האג"ח שרכשה, תוך זקיפת רווחי הון ניכרים.

לגזית גלוב 7 סדרות של אגרות חוב (א' -ו' ו-ט' ) אשר ערכן הנקוב 6.62 מיליארד שקל, אך שווי השוק שלהם מסתכם ב-4.48 מיליארד שקל, 67.7% בלבד. דירוג האשראי של גזית גלוב הינו "-AA" מטעם S&P מעלות ו-"Aa3" ממדרוג, הדרגה הרביעית מלמעלה. התשואה השנתית נטו לפדיון נעה בין 9.15% ל-14.56%. הריבית שהן נושאות עומדת על 2.75%-7.121%, אך יש לציין כי רק חלק מהסדרות צמודות - ובסיסי ההצמדה נעים בין מדד המחירים לצרכן, הדולר והאירו. המח"מ נטו נע בין 3.54 ל-8.02 שנים. מנהל מחלקת המחקר, אגב, המליץ במיוחד על סדרה ד' ואמר כי"ההשקעה באג"ח עדיפה במשוואת סיכון-סיכוי".

גזית גלוב בשליטת חיים כצמן היא חברת הנדל"ן הציבורית הגדולה בבורסה באחד העם, עם שווי שוק 2.27 מיליארד שקל, המשקף לחברה אובדן ערך של 57.3% מתחילת 2008. לדבריו של בן זאב, כי שמרנות החברה באה לידי ביטוי גם ביתרות המזומנים וקווי האשראי המובטחים (למעלה מ-2 מיליארד שקל) וגם ב"פריסה המאוזנת וארוכת הטווח של לוח הסילוקין של התחייבויותיה".

חיים כצמן אמר לפני כשבועיים כי החברה מנצלת את המשבר בכדי להשקיע בעצמה ובחברות הבנות והמסונפות לה, "אנו אוהבים להשקיע במה שאנחנו מכירים וחושבים שנמצא עכשיו במחיר נמוך".