מקטינים את ההוצאה הפרטית: ההאטה בשימוש בכרטיסי אשראי החריפה ברוב בקבוצות הצריכה

אומנם הקצב השנתי של הרכישות בשלושת החודשים הקודמים עלה ב-3%, אך רכישות מוצרים בני קיימא המשיכו לרדת בקצב שנתי של 3.4%

בשלושת החודשים ספטמבר-נובמבר 2008 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של כ-3% בחישוב שנתי בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי; זאת, בהמשך לעלייה של 3.7% בשלושת החודשים יוני-אוגוסט 2008 - כך מדווחת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. למרות הנתונים החיובים, נרשמת התמתנות בעליות של שימוש בכרטיסי אשראי המלמדת על ירידה בקצב הצריכה הפרטית.

בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), שהיוותה בשנת 2007 את החלק הארי ברכישות 42%, נרשמה בשלושת החודשים האמורים עלייה במחירים קבועים של 3.9% בחישוב שנתי; זאת, בהמשך לעלייה של 6.6% בשלושת החודשים יוני-אוגוסט 2008.

בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), שהיוותה 20% מהרכישות בכרטיסי אשראי בשנת 2007, נרשמה בשלושת החודשים עלייה של 0.6% בחישוב שנתי; זאת, לאחר ירידה של 0.4% בשלושת החודשים הקודמים.

עם זאת, בקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה", הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ורהיטים (18% מהרכישות בשנת 2007) ומשקפת את דפוסי הצריכה של מוצרי בני-קיימא, נרשמה בשלושת החודשים הקודמים ירידה של 3.8% במונחים שנתיים; זאת, בהמשך לירידה של 2.4% בין יוני לאוגוסט השנה.