תקלה חמורה במחשבי בתי החולים הממשלתיים בלבלה בין עשרות תוצאות מעבדה של חולים

החשש שמשהו מאוד לא בסדר קורה בבתי החולים החל לאחר שרופא בבית החולים אסף הרופא, הבחין כי קיבל תוצאות מעבדה שגויות ; במשרד הבריאות החלו לבדוק רטרואקטיבית את תוצאות הבדיקות נכון לחודשים אוקטובר-נובמבר, ואז התגלו המקרים ; במשרד הבריאות מבהירים היום כי באף אחד מהמקרים שנתגלו עד כה לא נגרם נזק למטופלים

תקלה חמורה בתוכנה של HP המותקנת בבתי החולים הממשלתיים, הביאה לכך שעשרות מטופלים קיבלו תוצאות מעבדה שגויות מה שעלול היה להביא לפגיעה של ממש בחולים בעקבות טיפול רפואי המבוסס על נתונים כוזבים. עם זאת, במשרד הבריאות מבהירים היום כי באף אחד מהמקרים שנתגלו עד כה לא נגרם נזק למטופלים. במשרד הבריאות לא דיווחו לציבור על הבדיקה, אלא רק אחרי שפורסם באתר ynet.

החשש שמשהו מאוד לא בסדר קורה בבתי החולים החל לאחר שרופא בבית החולים אסף הרופא, הבחין כי קיבל תוצאות מעבדה שגויות. במשרד הבריאות החלו לבדוק רטרואקטיבית את תוצאות הבדיקות נכון לחודשים אוקטובר-נובמבר, ואז התגלו 20-30 מקרים של תוצאות שגויות בבית החולים אסף הרופא ובבית החולים וולפסון. 3 מקרים נוספים נתגלו בביה"ח נהריה, 3 בביה"ח איכילוב בת"א, ו-3 נוספים בביה"ח הלל יפה בחדרה.

"החל מהיום אחה"צ יושב צוות של חברת HP על מערכות המידע של כל בתיה"ח הממשלתיים ועוקב בזמן אמיתי אחרי תנועות בדיקות המעבדה במחשבים, מתוך מטרה לזהות תקלה כזו אם וכאשר תקרה באופן מיידי", מסרו היום במשרד הבריאות.

"הצוות של HP עובד 24 שעות ביממה מרגע זה ועד לאיתור התקלה הראשונה, ולכשתאותר תקלה כזו היא תדווח מיד לביה"ח שבו היא קרתה ותתחיל מיד בדיקה להבנת תהליך התקלה ותיקונה. הצוותים הרפואיים בכל בתי החולים הממשלתיים קיבלו התרעה מהנהלת משרד הבריאות על האפשרות לתקלה בשיוך בדיקות המעבדה ונתבקשו להיות ערניים ולבחון כל תוצאה חריגה תוך הפעלת שיקול דעת קליני" כך לשון הודעת משרד הבריאות.