ענני תקשורת שוקלת למחוק את מניותיה ואגרות החוב שלה מהבורסה

כך עולה מהודעת החברה על רכישה עצמית של מניות ואג"ח להמרה שהנפיקה ; המניה איבדה השנה 80.1% מערכה ושווי האג"ח הסחיר גבוה משווי השוק של החברה כולה

חברת ההפקות ענני תקשורת שבשליטת אהוד מירון שוקלת למחוק את החברה מהמסחר בבורסה בתל-אביב. כך עולה מהודעת החברה לבורסה לפני דקות אחדות. החברה בוחנת אפשרויות שונות לרכישת מניותיה ואגרות החוב שלה - הן במסגרת רכישה עצמית (עליה הודיעה), בין אם באמצעות רכישת ניירות הערך שהנפיקה מחוץ לבורסה והן באמצעות הצעת רכש. טרם התקבלה החלטה בעניין.

בתוך כך, כאמור, הודיעה ענני תקשורת כי תרכוש מניות ואגרות חוב מסדרה א' בסכום מירבי של 6 מיליון שקל - במקום 4 מיליון שקל לרכישת אותה סדרת אג"ח עליה הודיעה ענני תקשורת עם פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי. הרכישה העצמית מותנית בשער המניה, ומוגבלת לרכישה בשער הגבוה ב-5% מהשער בה נסחרת המניה באותה עת. רכישת האג"ח מותנית בכך ששערן יגלם תשואה שנתית (ברוטו) לפדיון שלא תפחת מ-9%.

על פי הדיווח, ענני תקשורת תממן את הרכישה ממקורותיה הכספיים העצמיים והיא מעריכה כי ההשפעה על דו"חותיה לא תהיה מהותית. רכישת אגרות החוב עשויה להניב לענני תקשורת רווחי הון שהחברה תשקול לקזז כנגד הפסדים לצרכי מס. התוכנית בתוקף עד סוף מארס הקרוב.

בענני תקשורת מציינים כי "הדירקטוריון בדעה כי לאור המצב בשוק ההון, מחיר מניית החברה הינו אטרקטיבי במיוחד, ועל כן מדובר בהדזמנות עסקית וכלכלית ראוי לרכישת מניות החברה... לאור המצב בשוק ההון, נסחרות כיום אגרות החוב במחיר הנמוך בבורסה כאשר כתוצאה מכך התשואה לפדיון של אותן אגרות חוב גבוהה".

מניות ענני תקשורת נסחרות בבורסה בתל-אביב לפי שווי-שוק של 10.79 מיליון שקל, לאחר שאיבדה 80.1% מערכה מתחילת השנה. החברה עוסקת בייזום והפקה של ערוצי ותוכניות טלוויזיה דיווחה על גידול של 13.2% בהכנסות ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-61.67 מיליון שקל. ואולם, הגידול בהכנסות לא חלחל לשורה התחתונה, שכן הרווח הנקי צומצם ב-56.5% ל-2.29 מיליון שקל. יתרת העודפים הראויים לחלוקה נכון לסוף ספטמבר מסתכמים ב-10.3 מיליון שקל - 95.4% משווי השוק שלה, כאמור.

לענני תקשורת סדרת אג"ח אחת להמרה, שערכה הנקוב 12.53 מיליון שקל, אך שווי השוק שלה 11.6 מיליון שקל בלבד - גבוה משווי השוק של החברה עצמה כאמור. זאת, כיוון שהתשואה השנתית (נטו) לפדיון עומדת על כ-10%, לעומת ריבית קבועה ולא צמודה בשיעור 8.75% שסדרה נושאת. סדרה זו אינה מדורגת, והמח"מ שלה נטו (משך החיים הממוצע עד להחזר ההשקעה מפרעונות קרן וריבית, א"ו) עומד על 2.63 שנים.

ענני תקשורתענני תקשורת