כן משחקים בזמן האוכל: חברת Conceptic מציעה תפריטים דיגיטליים ומשחקים אינטראקטיביים על השולחן

עדי צ'יטיאט, מנכ"ל החברה: "זה במטרה לשפר את המכירות במסעדה, שכן האנשים אוכלים עם העיניים ותמונה אחת שווה יותר מאלף מילים"

חברת Conceptic רוצה להפוך את תחום המסעדנות לטכנולוגי יותר. מציעה תפריטים דיגיטליים המוצגים על מסכי מגע ומשחקים אינטראקטיביים על השולחן

שוק המסעדנות ובתי הקפה לא משויך למגזר הטכנולוגי, ועדיין משקף את אחד הענפים בהם שירותים מבוססי טכנולוגיה מהווים את היוצא מן הכלל. אולם, גם השוק הזה החל להתעורר בשנים האחרונות, עם האפשרות להזמין מקום במסעדה באמצעות האינטרנט או להזמין אוכל באתר הבית של בית הקפה. בשוק הזה פועלת Conceptic, שהוקמה ב-2005 על-ידי עדי צ'יטיאט (מנכ"ל), ליאור גזית (מנהל פעילות בישראל), עידן סנדומירסקי (מנהל פעילות בחו"ל) וליאור חן טוב (מהנדס תוכנה בכיר).

Conceptic מפתחת תוכנה שמאפשרת למסעדות, בתי קפה ופאבים להגיש ללקוחות שלהם תפריטים דיגיטליים, שמוטמעים במסכי שולחן אישיים. "התוכנה שלנו מציעה ללקוחות תפריט דיגיטלי, שמאפשר להם להזמין פרטים מהתפריט באמצעות מסך מגע", מסביר צ'יטיאט. לדבריו, "זה מיועד במטרה לשפר את המכירות במסעדה, שכן האנשים אוכלים עם העיניים ותמונה אחת שווה יותר מאלף מילים".

מלבד האפשרות להגדיל את המכירות, המוצר כולל עוד כמה יתרונות. האחד נובע מכך שהתוכנה כוללת בתוכה גם אלמנט בידורי: משחקים שונים שיכולים להעצים את החוויה המשפחתית בעת ביקור במסעדה, או משחקים חברתיים שמאפשרים, בין היתר, לנהל שיחה עם שולחן אחר באמצעות המסך הדיגיטלי, ומתאימים מאוד להתקנה בפאבים. "כל בית עסק יכול להחליט האם המשחקים יינתנו בחינם או בתשלום, באיזה שעות, בהתאם לשעות הלחץ שלו", מסביר צ'יטיאט.

כיום, מותקנת המערכת בלמעלה מ-35 מסעדות ובתי קפה בארץ, בהם ספגטים, קפהקפה ובורגוס. אולם, השוק הישראלי הוא רק פיילוט עבור החברה, שמכוונת לשווקים האירופיים ולשוק האמריקני. כיום יש לה כבר נוכחות בהולנד, בצרפת, ברוסיה ובבלגיה, וכעת הם עומדים בפני הסכם גדול הנוגע לשוק בארה"ב. המערכת בנויה כך שהיא יכולה לתמוך במספר שפות בלתי מוגבל, שיכול לשרת תיירים שסועדים במדינות זרות.

עד כה גייסה החברה סכום של 1.5 מיליון דולר, ממשקיעים פרטיים, הכוללת את דניאל כהן, יו"ר פעיל ולשעבר דירקטור בחברות מיקרוס פידליו, בריאן קופר, מייסד ודירקטור בריטליקס, איציק סלע ואילן רמות. החברה נמצאת עכשיו בתחילתו של סבב גיוס נוסף במטרה לגייס 1 מיליון דולר נוספים, המיועדים להתרחבות החברה מחוץ לגבולות ישראל.

"דווקא במצב הכלכלי הנוכחי יש לנו סיכוי טוב להצליח, שכן בתי קפה או מסעדות צריכות לחפש אחר הדברים שיבדילו אותם מהמתחרים שלהם, והמוצר שלנו מאפשר לעשות את זה בדיוק", טוען צ'יטיאט. לדבריו, החברה תגיע למצב של רווחיות בעוד כשנה וחצי.

מה המודל העסקי של החברה?

צ'יטיאט: "עיקר ההכנסות שלנו מתבססות על תשלום חודשי שאנו גובים עבור כל צג דיגיטלי, לצד התחייבות שנתית. אפשרות אחרת ליצירת הכנסות נובעת מכך שהמוצר שלנו מהווה פלטפורמה פרסומית מושלמת. כך, לדוגמה, אנחנו יכולים לקדם משקה מסויים בצג המחשב, או ליצור אזורים ממותגים, כאשר ההכנסות מפרסום יתחלקו בינינו לבין בית העסק שווה בשווה".

לחברה יש מתחרה אחת גדולה בארה"ב, uWink, אולם לדברי צ'יטיאט, התוכנה שלה לא כל כך מוצלחת ויש בה לא מעט באגים". הוכחה אחת לכך ניתן למצוא במחיר מניית החברה, שנסחרת בארה"ב הנמוך מ-1 דולר. "החברה שלנו היא דוגמה מובהקת למוצר שעשוי לעניין חברות פרסום מחד, וחברות שמתעסקות בתחום המזון והמשקאות מאידך", הוא טוען.

Conceptic

כתובת האתר: conceptic.co.il

תחום פעילות: פיתוח תפריטים דיגיטליים למסעדות ולפאבים

שנת הקמה: 2005

יזמים: עדי צ'יטיאט, ליאור גזית, עידן סנדומירסקי וליאור חן טוב

גיוסים: 1.5 מיליון ד' ממשקיעים פרטיים, בהם איציק סלע, דניאל כהן, בריאן קופר ואילן רמות

מיקום: כפר סבא

מספר עובדים: 15

היום בעוד שנה: "יהיו לנו הכנסות של מיליון ד' בחודש, והסכם עם רשת גדולה בארה"ב"