תקציב איגוד השחייה יקטן ב-13%, ספידו לא תמשיך כספונסרית

למרות ההצלחה במשחקי בייג'ין, באיגוד החליטו לקצץ בתקציב, שיעמוד על 4.88 מיליון שקלים בלבד, בשל המצב הכלכלי ואי הוודאות לגבי התמיכה שתגיע מהמדינה ; ספידו מסיימת את ההתקשרות אחרי 4 שנים

למרות ההצלחה היחסית במשחקים האולימפיים בבייג'ין: תקציב איגוד השחייה יקטן בשיעור של 13% בשנת 2009 ויעמוד על 4.88 מיליון שקלים בלבד. לדברי האיגוד, הקיצוץ נובע מהחשש כי המצב במשק והעדר תקציב מדינה מאושר יגרמו לקיטון בהקצבות מוסדות המדינה - הטוטו ומינהל הספורט.

בתוך כך מסתיים השבוע הסכם התמיכה בן 4 שנים של האיגוד עם יצרנית ציוד הספורט "ספידו", שהיה שווה לו כ-100 אלף שקלים בשנה (בכסף ובציוד) - מה שמגביר עוד יותר את אי הוודאות התקציבית. במקום זאת ינסה האיגוד למכור זיכיון להצבת דוכן למכירת ציוד בתחרויותיו שנמשכות לעיתים שבוע. על פי הערכות האיגוד היקף המכירות בכל תחרות כזאת בשנה האחרונה נע בין 40-50 אלף שקלים.

להפסקת הסכם החסות עם "ספידו" יש השלכה נוספת: האיגוד ייאלץ להפיק השנה בעצמו את שידורי הטלוויזיה מאליפויות ישראל. עד היום נהג האיגוד לחייב את נותן החסות להפיק את שידורי טלוויזיה כחלק מהחסות ("ספידו" הפיקה חמישה כאלה השנה), זאת לנוכח העובדה שערוץ הספורט אינו מפיק בעצמו את השידורים.