נכסים ובנין מתכוונת לאשר מסגרת לרכישה עצמית של אג"ח בהיקף 100 מיליון שקל - השלישית במספר

זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB רשמה רווחי הון כתוצאה מאיסוף אגרות החוב שלה הנסחרות בבורסה במחירי שפל

התיאבון גדל: נכסים ובנין מתכוונת לאשר מסגרת לרכישה עצמית של אג"ח בהיקף מירבי של 100 מיליון שקל - השלישית במספר. גם שתי המסגרות הקודמות שאושרו (בתחילת החודש וערב פרסום דו"חות החברה לרבעון השלישי) עמדו שתיהן על 100 מיליון שקל כל אחת.

זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת רשמה רווחי הון כתוצאה מאיסוף אגרות החוב שלה הנסחרות בבורסה במחירי שפל. לנכסים ובנין 4 סדרות אג"ח, מתוכן הראשונה הונפקה לגופים מוסדיים ונסחרת בפלטפורמת "רצף מוסדיים" בבורסה בתל-אביב.

ערכן הנקוב של כלל הסדרות מסתכם בכ-2.41 מיליארד שקל. לשם השוואה, שווי השוק של הסדרות בבורסה מסתכם בכ-1.72 מיליארד שקל בלבד, למרות שיתרת ההתחייבויות בגין אגרות החוב עומדת על 2.59 מיליארד שקל (במונחי נטו, למעט סדרה א'), או במילים אחרות - 66.5% מהשווי של הסדרות.

יחסית לאג"ח של חברות הנדל"ן, החוב הציבורי של נכסים ובנין נסחר בתשואות נמוכות ביחס לריביות אותן מציעות אגרות: האגרות צמודות מדד המחירים לצרכן הונפקו בריבית שנתית קבועה בשיעורים הנעים בין 4.6% ל-5.1% והתשואות השנתיות לפדיון (נטו, למעט בסדרה א') - בין 7.22% ל-10.35% לשנה. עם זאת, נציין כי קיימת שונות במח"מ (משך חיים ממוצע, משך הזמן המשוקלל עד להחזר ההשקעה במלואה מפרעונות קרן וריבית, א"ו) אשר נע בין 1.74 שנים בסדרה למוסדיים לבין 10.12 שנים נטו בסדרה ד'.

שערי אגרות החוב זינקו באופן חד למשמע החדשות ובסדרה הארוכה הגיעו העליות לטיפוס של 13.2%. דירוג כושר הפירעון של נכסים ובנין עומד על "+A" מטעם חברת הדירוג S&P מעלות, לאחר שבשבוע שעבר ירד הדירוג בשתי דרגות לאופק שלילי מ-"AA". בנימוקיהם להורדת הדירוג, ציינו האנליסטים של חברת הדירוג בין היתר, כי "השלכות המשבר הפיננסי והריאלי על ההשקעה בפרויקט הפלאזה בלאס וגאס טומנות סיכון יזמי גבוה יחסית".

רכישות האג"ח של נכסים ובנין במחירי שפל הביאה את עד כה (נכון לשלשום) את נכסים ובניין לרשום רווחי הון של 92 מיליון שקל (לאחר מס) ברבעון הרביעי בשל הפער בין הערך המתואם של התחייבויות בספרים לבין מחירי הרכישה, הנמוכים בהרבה. שרשרת מימושי הנכסים שעליהם הודיעה נכסים ובנין גררו אף הם רווחי הון שייזקפו לזכות דו"חות הרבעון הרביעי המסתיים מחר (ד').

מניותיה של נכסים ובנין נסחרות בבורסה בתל-אביב, שם הן נמנות עם מדד ת"א-100 אולם יפלטו מחר במסחר הנעילה ממדד נדל"ן 15. שווי השוק הכולל של החברה, שאחזקות הציבור בה לאחר השלמת הרכש עומדים על 14.1% בלבד, מסתכמים ב-857.9 מיליון שקל. זאת, מאחר והמניה השילה 69.9% מערכה במהלך 2008.

נכסים ובניןנכסים ובנין