אזורים הודיעה על רכישה עצמית של אג"ח מסדרה 7 בהיקף של עד 70 מיליון שקל

האג"ח מזנק ב-16.5% ונסחר בתשואה של 50% ; הרכישה העצמית מהווה כ-10% מסן ההון הנפרע של אגרון החוב מסדרה זו ; החברה תממן את הרכישה ממקורות עצמיים

חברת אזורים מצטרפת גם היא היום (ב') לרשימה ההולכת ומתארכת של החברות המבצעות רכישה עצמית של אגרות חוב. דירקטוריון החברה החליט לאשר מסגרת של עד 70 מיליון שקל לרכישת אגרות חוב של החברה מסידרה 7 אשר מועד הפדיון שלה יהיה במארס 2013. מתחילת השנה נפל מחיר האג"ח ב-53.8%. לחברה ישנה גם סידרה 8 הנסחרת בתשואה נטו של 25.3%.

אגרות החוב של סידרה זו רושמות היום עלייה של 16.5% והיא נסחרת בתשואה נטו של כ-50%. נציין כי סך ההון הנפרע של אג"ח זו עומד על 710 מיליון שקל כך שההחלטה על הרכישה העצמית מהווה כ-10% מהסידרה. נציין כי אגרות החוב של החברה האם של אזורים, חברת בוימלגרין נסחרות בתשואה נטו פנומנלית של 380%.

אזורים הודיעה כי רכישת אגרות החוב עפ"י התוכנית כאמור צפויה להיות ממומנת ממקורותיה העצמיים של החברה. אגרות החוב אותן תרכוש החברה ימחקו מהמסחר, לעומת זאת אג"ח שירכשו ע"י החברה הבת של אזורים, יחשבו לנכס של החברה הבת וימשיכו להסחר בבורסה.

נימוקי הדירקטוריון להחלטה: "התוכנית אינה פוגעת בטובת החברה, ולנוכח תשואות האג"ח של החברה בבורסה וכהבעת אמון בחברה ופעילותה, בין היתר מאחר ורכישה עצמית של אגרות החוב תצמצם את התחייבויות החברה ותיצור חסכון בהוצאות המימון העתידיות של החברה וכן תביא לשיפור ביחסיה הפיננסיים של החברה, ותיצור לחברה רווח מימוני כפועל יוצא ממנה".