עיריות תל-אביב, רחובות וראשון לציון הורו לתושבים לפנות מקלטים ולהכשירם - "למרות שאין איום ספציפי"

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] סמנכ"ל עיריית ת"א-יפו: "אין איום ישיר על העיר ונדרשת היערכות מיוחדת, אנו פועלים בהתאם להנחיות פיקוד העורף" ; עיריית ראשל"צ: "התושבים מתבקשים לשמור על עירנות גבוהה"

בעיריית תל אביב מודעים לטווח טילי החמאס, אך מרעננים נהלים. העירייה הפיצה היום (ה') מנשרים למוכנות המקלטים הפרטיים לשעת חירום. בין ההמלצות: לדאוג לציוד בסיסי כתאורה, מלאי מזון, טלוויזיה רדיו וטלפון וערכת עזרה ראשונה. בנוסף, בעירייה ביקשו לדאוג לפינוי המקלטים ובדיקת שמישותם.

מלבד זאת, ביום ג' נערכה ישיבה של ועדת משק לשעת חירום של עיריית תל אביב בראשות ד"ר משה טיומקין, מ"מ יו"ר ועדת מל"ח ומר רובי זלוף, סמנכ"ל תפעול, וכן מנהלי מכלולים וסגניהם.

סמנכ"ל העירייה, רובי זלוף: "נכון להיום אין איום ישיר על העיר ת"א-יפו. לא נדרשת היערכות מיוחדת, אנו פועלים בהתאם להנחיות פקע"ר והגורמים הצבאיים האחרים. יחד עם זאת, אנו מכינים את היערכות החירום".

מ"מ יו"ר ועדת מל"ח, טיומקין, אמר: "לא ניתן להתעלם מהעובדה כי ירי הטילים מגיע לערים הקרובות לת"א-יפו, כמו יבנה ואשדוד. יש איום מרומז למתיחות בצפון, שהינו האיום המרכזי לגבי העיר ת"א-יפו. וכן איום נוסף ממשי התפרעויות והפגנות אלימות של ערביי ישראל, בכללם גם תושבי יפו. לכן עלינו להיות דרוכים ומוכנים".

לסיכום אמר הסמנכ"ל זלוף כי יש לתת דגש לנושאים הבאים: "מקלטים ציבוריים, אירועי חירום בשגרה, פתיחת 10 מרכזי קליטה במרכזים הקהילתיים, חמ"ל עירוני, הכנת המטות בהתאם לנוהל "זמן יקר", רכש סט לינה, נוהל "משבר מים", היערכות לטיפול בתשתיות עקב נזקים ומוסדות חינוך בדגש על המקלטים ותדרוך מאבטחים לגילוי עירנות.

מוכנות המקלטים הפרטיים לשעת חירום, עיריית תל-אביב

גם דוברות עיריית ראשון לציון הוציאה הודעה כי "בשל המצב הבטחוני בדרום הארץ מתבקשים תושבי ראשון-לציון לפנות את המקלטים ולהכשירם".

מהעירייה הוסיפו כי "זאת למרות שאין בידינו מידע בנוגע לאיום ממשי על עירנו. כמו-כן מתבקשים התושבים לשמור על ערנות גבוהה, ולהיות ערוכים כראוי לכל מצב אפשרי".

מהעירייה נמסר כי לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקד העירוני בחיוג מקוצר 106.

אגף ביטחון, חירום ומוקד עירוני בעיריית רחובות, בראשותו של חיים מוסקונה, כינס השבוע את כל הגורמים לדיון במצב, במסגרת מבצע "עופרת יצוקה".

לנוכחים הובהר כי בשלב זה אין הנחיות של פיקוד העורף להערכות חריגה. יחד עם זאת, תהיה העירייה ערוכה לתת מענה מיידי לתושבי העיר במקרה של שעת חירום, כולל פתיחת מרכז מידע עירוני, 106 ומרכז טראומה עירוני מטעם השרות הפסיכולוגי, אשר ייתן מענה טלפוני לאנשים הזקוקים לתמיכה.

בתחילת השבוע בוצעו פעולות רענון נהלים לשעת חירום במוסדות החינוך. בין היתר כוללות ההנחיות עדכון דרכי תקשורת, תדרוך המאבטחים, בדיקת המקלטים, תרגול כניסה למקלטים וכדומה.

נכון להיום פעילות מוסדות החינוך בעיר מתקיימת כסדרה ואין כל הנחייה אחרת של פיקוד העורף. נציג פיקוד העורף שנכח בדיון הבהיר כי נכון לשעה זו, רחובות מחוץ לטווח הטילים.