שופרסל בלחץ

ערב המיזוג ראו את הנולד ולכן הציבו תנאים מפורשים ; עכשיו הוחלט למצות את הדין

רבוע כחול החליטה לפתוח חזית קרב ובשופרסל מיהרו לשלוף נשק כבד. התגובה הכוחנית של שופרסל לצעדיה של רבוע כחול נראית כמו לחץ נטול כל חשיבה או שיקול דעת.

בשנים האחרונות רשת רבוע כחול נרדמה בשמירה. היא לא הצליחה להרחיב משמעותית את הפריסה ובעיקר לא הציגה אסטרטגיה ליום המחר שתתאים למציאות השוק המשתנה. בתקופה הזאת שופרסל הלכה וגדלה ובזמן שתוצאותיה הכספיות של שופרסל הלכו והשתפרו, של רבוע כחול הלכו ונשחקו.

אלא שכעת רבוע כחול החליטה לפתוח במלחמה ובשופרסל, שהורגלה בישנוניות הרשת המתחרה, לא ידעו כיצד לעכל את הצפרדע.

שנה וחצי אחרי השקת מגה בעיר השיקה רבוע כחול את מגה בול והצהירה שתהיה הרשת הזולה ביותר במחירים קבועים. זה כבר היה יותר מדי בשביל שופרסל, שמתהדרת בפורמט שופרסל דיל. בשופרסל מיהרו להגיב באמצעות לחץ על הספקים והורדת מוצרים מהמדפים אבל לא הסתפקו בכך. הם גם פנו לרשות השנייה וכבלו על תשדיר הפרסומת של מגה בול. זה, הם אמרו, מטעה את הצרכנים.

לאחר החשיפה ב"גלובס" הגיעו ברשות להגבלים עסקיים למסקנה כי שופרסל מנסה לשים קץ למבצעים ברבוע כחול באמצעות הפעלת לחצים מסחריים על ספקים. ברשות גם מסבירים כי כבר ערב אישור המיזוג בין קלאבמרקט לשופרסל ראו את הנולד ולכן הציבו למיזוג תנאים מפורשים. עכשיו הם החליטו למצות את הדין עם שופרסל. *