חשבונות טוויטר של ברק אובמה ובריטני ספירס נפרצו - ובלוגים נכתבו בשמם

גם החשבונות של מגיש חדשות ה-CNN ריק סאנצ'ז ועוד 33 חשבונות של משתמשים אחרים, בהם מספר ידוענים, נפרצו אתמול - והודעות מפוברקות נמסרו בשמם למשתמשי אתר המיני-בלוגים

חשבונות הטוויטר של נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, זמרת הפופ בריטני ספירס, מגיש חדשות ה-CNN ריק סאנצ'ז, ועוד 33 חשבונות של משתמשים אחרים, בהם מספר ידוענים נפרצו אתמול (ב') והודעות מפוברקות נמסרו בשמם למשתמשי אתר המיני-בלוגים.

מייסד האתר, ביז סטון, כתב בפוסט שפרסם בבלוג הרשמי שלו ש "החשבונות שנפרצו ננעלו מיד עם הגילוי על כך והמקרה נבדק". עוד ציין סטון, כי אובמה לא עידכן את בלוג הטוויטר שלו מאז היבחרו לנשיאות בנובמבר בשל היותו עסוק בחילופי הממשל. "החשבונות נפרצו על-ידי האקר שהשתמש בכלים בהם משתמש צוות התמיכה הטכנית שלנו כדי לסייע לקהל הגולשים", הוסיף סטון.

בהודעה שנשלחה למשתמשי האתר בשמו של אובמה הוא הזמין אותם להשתתף בסקר בו יוגרלו שוברים לקניית דלק בסך 500 דולר בין משתתפיו. ההודעה שנמסרה בשמו של מגיש CNN סאנצ'ז הייתה קיצונית יותר ובה הוא הודיע לכאורה כי הוא "מסטול מקראק" ולכן לא יגיע לעבודה ביום שני.

האתר נפל קורבן גם לנסיונות ביצוע הונאה מקוונת במהלך סוף השבוע, כאשר עברייני רשת ניסו לגנוב מידע אישי מהמשתמשים הרשומים בו. סטון ציין כי אין כל קשר בין נסיונות ההונאה המקוונת לבין הפריצה האמורה לחשבונות המשתמשים.

על-פי נתונים שנאספו לאחרונה עומד מספר המשתמשים בטוויטר, המאפשר למשתמשיו לשלוח עדכונים של עד 140 מילים לגולשים הרשומים בחשבונם, על 5 מיליון. האתר הוקם ב-2006 ומספר ידוענים מחזיקים בו חשבון משתמש.