המגמה של צפייה בסרטוני וידיאו באינטרנט מתחזקת, והמרוויחה הגדולה מכך, היא
גוגל , בעלת השליטה באתר שיתוף קובצי הווידיאו YouTube, כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר comScore.
במהלך חודש נובמבר צפו גולשי האינטרנט בארה"ב ב-12.7 מיליארד סרטוני וידיאו ברשת, גידול של 34% לעומת החודש המקביל אשתקד. הודות לפופולריות של YouTube זוכה גוגל ואתריה לתפוס את המקום הראשון במדד השכיחות של הצפייה בסרטוני הווידיאו עם יותר מ-5.1 מיליארד סרטונים (יותר מ-40% מהכמות הכוללת) אשר נצפו באתריה, 98% מהם ב-YouTube.
את המקום השני תופסת חברת Fox Interactive Media עם 439 מיליון סרטונים שנצפו באמצעות אתריה (כ-3.5%) ובמקום השלישי נמצאת Viacom, עם 325 מיליון סרטונים שנצפו באמצעות אתריה (2.6%).
עוד עולה מהסקר כי 77% מגולשי האינטרנט בארה"ב צפו בסרטוני וידיאו באינטרנט במהלך 2008, כאשר כל גולש צפה בממוצע ב-273 דקות של סרטונים.
הממצאים מהווים חדשות טובות במיוחד עבור אתרים דוגמת YouTube ו-Hulu אשר שמו להם למטרה לבנות בסיס רחב של צרכני וידיאו באמצעות האינטרנט. אנליסט שנשאל על כך העריך ששוק הפרסום בווידיאו ברשת יגדל השנה ב-45% ויגלגל 850 מיליון דולר.
מחקר נוסף שנערך צפה גידול משמעותי אף יותר בשנים שלאחר מכן: 1.25 מיליארד דולר ב-2010, 1.85 מיליארד דולר ב-2011, 3 מיליארד דולר ב-2012 ו-4.6 מיליארד דולר ב-2013.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.