קהילת הבלוגרים בסין חצתה את ה-50 מיליון

הנתון, שפורסם ע"י סוכנות הידיעות הרשמית של ממשלת סין, מסתמך על מידע שנמסר מהתאחדות האינטרנט הסינית ; בסין פועלים כיום יותר מ-100 מיליון בלוגים, ואנשים רבים מנהלים יותר מבלוג אחד

מספר גדל והולך של סינים בוחרים לבטא את דעותיהם, מחשבותיהם וחוויותיהם באמצעות האינטרנט כאשר מספר הבלוגרים במדינת הענק הגיע בסוף החודש שעבר ל-50 מיליון. הנתון, שפורסם על-ידי סוכנות הידיעות הרשמית של ממשלת סין, שינואה, מסתמך על מידע שנמסר מהתאחדות האינטרנט הסינית.

בתקופה המקבילה אשתקד עמד מספר הבלוגרים בסין על 47 מיליון. בסין פועלים כיום יותר מ-100 מיליון בלוגים, מה שמוביל למסקנה כי מספר רב של אנשים טורחים לנהל יותר מבלוג אחד.

"יותר ויותר סינים רוצים לבטא את השקפותיהם על אירועים מקומיים ובינלאומיים באמצעות האינטרנט" אומר גאו לולין, סמנכ"ל התאחדות האינטרנט הסינית, המאגדת חברות, ספקים ומכוני מחקר בתחום.

מספר הבלוגרים בסין הוא עצום גם בהשוואה לאוכלוסיית הגולשים במדינה שהיא הגדולה בעולם ומונה 290 מיליון בני אדם, על-פי נתונים שהתפרסמו בחודש שעבר.

הגידול המשמעותי בכמות הבלוגים עלול להדאיג את השלטונות במדינה הקומוניסטית, המפקחים באופן הדוק על התכנים המתפרסים באינטרנט ובתקשורת המסורתית ומצנזרים כל דיווח על התקוממות אזרחית, התנגדות לשלטון, שחיתות ציבורית או כל מידע אחר שעלול להסב נזק כלשהו למפלגה השלטת. (ראו מסגרת).

עם זאת, דומה שהבלוגים ממלאים את החלל הריק שמותיר הפיקוח של הממשלה בסקרם אירועים שנחשבים לאסורים בדיווח בידי התקשורת הרשמית. השלטונות הסינים ביצעו בשנים האחרונות מספר מהלכים במטרה להצר את צעדיהם של הבלוגרים, בהם האיסור לפרסם בלוגים תחת שמות בדויים.

הממשל הסיני איים - וחברות האינטרנט התנצלו

3 חברות אינטרנט סיניות פרסמו התנצלות רשמית בגין כישלון לסנן תוכן פוגעני באתריהן. ההתנצלות באה בעקבות הודעה ממשלתית השבוע על הידוק אכיפת ההנחיה לאסור פרסום תוכן מסוג זה באינטרנט.

פרשנים מעריכים כי מטרת מהלך זה של השלטון היא להגביר את הפיקוח על גילויים של התנגדות למשטר בתקופה רגישה יחסית של משבר כלכלי עולמי ושל ציון מספר תאריכים בעלי משמעות סימלית השנה, כשהבולט שבהם הוא יום השנה העשרים לאירועי הדמים בכיכר טיאננמן, בבייג'ין.

הרשויות בסין פירסמו רשימה של 19 חברות וספקיות אינטרנט, ביניהן מנוע החיפוש הגדול בסין, Baidu והאתר הסיני של גוגל, אשר לטענתן התעלמו מהוראותיהן לגבי איסור פרסום תוכן פורנוגרפי ותוכן אחר שנחשב לפוגעני בעיני הממשלה.

"אנו מרגישים אשמה עמוקה ומתנצלים בפני גולשי האינטרנט על כל השפעה שלילית שהייתה לנו על החברה הסינית", נכתב בהודעת ההתנצלות שפורסמה באתר של .Baidu NetEase.comמפעילת המשחקים המקוונים השנייה בגודלה בסין פרסמה גם היא הודעת התנצלות רשמית באתרה, תאגיד התקשורת SINA ביצע גם הוא מהלך דומה וכתב באתרו כי "SINA מצטערת על כל נזק שנגרם לציבור בשל פעולותיה".

השלוחה הסינית של גוגל נמנעה מלפרסם התנצלות רשמית באתר הבית שלה, אך פרסמה הבטחה רשמית "לעבוד קשה" על בניית תרבות אינטרנט בריאה יחד עם ציבור הגולשים.