"עובדים ומעבידים בדרום שעברו למרכז בשל המלחמה זכאים לניכוי הוצאות ממס הכנסה"

לטענת עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה, תושב הדרום שבמהלך המלחמה שהה מחוץ לביתו והוציא כספים לשם שהייה והגנה על עצמו ובני ביתו - רשאי לנכות את הוצאות השהייה לצורכי מס הכנסה כנגד הכנסתו ממשכורת או מהעסק

עובדים ומעבידים בדרום, שעברו למרכז הארץ בעקבות המלחמה, יכולים לדרוש בשל כך ניכוי הוצאות ממס הכנסה - כך טוען עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה.

לטענתו, תושב הדרום שבמהלך המלחמה שהה מחוץ לביתו והוציא כספים לשם שהייה והגנה על עצמו ובני ביתו מפני הטילים - רשאי לנכות את הוצאות השהייה לצורכי מס הכנסה כנגד הכנסתו ממשכורת או הכנסתו מהעסק.

לדבריו, אמנם לרשויות המס יש פרשנות מחמירה, המכירה רק בהוצאות בעלות אופי הוני כגון בניית מקלטים, אךלדעתו, "נראה כי המציאות והכפפת הדין לשיטות המלחמה בנות-זמננו מחייבת פרשנות מרחיבה של הוראת החוק".

לדעת בלנגה, הוצאות ואמצעים שנקטו תושבי הדרום, כולל משפחותיהם, מפני הגראדים ששוגרו מעזה, בהכרח מהוות משום הוצאות המותרות בניכוי לצורכי מס הכנסה, וניתן לקזזן כנגד הכנסות הנישומים תושבי הדרום.

כנגד טענה אפשרית של רשויות המס לפיה ההוצאות אינן מותרות בניכוי, טוען בלנגה כי אין חולק שלמען ולצורך המשך ייצור הכנסה נאלצו שכירים ועצמאים רבים להשקיט את ליבם ומצפונם ולשלוח את משפחותיהם למלונות במרכז הארץ. לכן, מתקיים הקשר והזיקה הישירה בין ההוצאה לבין ייצור ההכנסה.

לדבריו, מדובר בהוצאות בסכומים של אלפי שקלים ויותר למשפחה - בגין נסיעה, מזון, תרופות, לינה וציוד הגנה - שעשויות להניב החזרי מס מהותיים.