דלק US מגדילה האשראי מהבנקים: תקבל עוד 75 מיליון דולר

זקוקה למזומנים על רקע שיפוץ בית הזיקוק בטקסס ; ג'יי.פי מורגן יגדיל לחברה מסגרת האשראי ב-60 מיליון דולר ; דיסקונט ניו יורק דחה לחברה פירעון הלוואה של 15 מיליון דולר, שתוכנן לסוף מאי

על אף המשבר הפיננסי, חברת דלק US , זרוע האנרגיה של קבוצת דלק בארה"ב, דיווחה בסוף השבוע האחרון על תיקון חלק מהסכמי ההלוואות של החברה באופן שמאפשר לה להגדיל את מסגרות האשראי הקיימות.

דלק US, בניהולו של עוזי ימין, תיקנה את ההסכם עם הבנק האמריקאי PJ מורגן צ'ייס, המאפשר לה להגדיל את מסגרת האשראי בסכום של כ-60 מיליון דולר. בהתאם לדיווח שמסרה דלק US, הגידול בהיקף החוב הוא כנגד יכולתה של החברה והחברות הבנות לממש נכסים.

בנוסף, דיווחה דלק US כי הגיעה להסכם חדש עם בנק דיסקונט ניו יורק לשינוי בתנאי ההלוואה שלקחה החברה. דלק US נדרשה להחזיר חוב של כ-30 מיליון דולר לדיסקונט ניו יורק עד סוף שנת 2009, מתוך כך 15 מיליון דולר כבר בחודש מאי 2009.

במסגרת ההסכם החדש, דיסקונט ניו יורק האריך את מועד החזר ההלוואה בשנתיים נוספות עד 31 בדצמבר 2011 , ובמקביל יעניק לדלק US אשראי לטווח קצר של שנה בסכום של כ-15 מיליון דולר. התנאים בהם נלקחה ההלוואה החדשה לא פורסמו.

לפי הערכות, ההיערכות של דלק US להגדלת מסגרות האשראי העומדות לרשותה קשורה לעלות התיקון והשיפוץ של בית הזיקוק של החברה בטקסס שהושבת בעקבות פיצוץ. בית הזיקוק בטקסס מושבת מאז ה-20 בנובמבר 2008 בעקבות פיצוץ שאירע במקום שגרם לשריפה ולפציעתם של שישה עובדים.

בית הזיקוק צפוי לחזור לתפקוד מלא בחודש מאי 2009 לכל המוקדם, ועלות השבתתו נאמדת ב-100 מיליון דולר. בדלק US מתכננים לתקן את מערך הייצור ולבצע שיפוצים תקופתיים בבית הזיקוק במהלך תקופת ההשבתה.

מדובר בשיפוצים תקופתיים בבית הזיקוק בהיקף כספי של כ-25 מיליון דולר ארה"ב, וכן פרויקט לשיפור מתקנים בהיקף כספי של כ-30 מיליון דולר ארה"ב וזאת עד למועד הפעלת בית הזיקוק בחודש מאי.

הסיבה לתאונה עדיין נמצאת בחקירה ועד כה טרם ידוע מה היה מקור הפיצוץ. דלק US העריכה באחרונה כי עלות תיקון המפעל עשויה להגיע ל-30 מיליון דולר, מתוכם תישא החברה ב-5 מיליון דולר והשאר יכוסה על ידי חברת הביטוח.

החברה ציינה כי היא מבוטחת בסכום של כ-1 מיליארד דולר כנגד נזקים של רכוש והפרעות אחרות לפעילות העסקית התקינה של בית הזיקוק.

מניית דלק US נפלה בחצי השנה האחרונה בכ-32% על רקע התנודתיות במחירי הנפט והירידה במרווחי הזיקוק. נכון ל-30 בספטמבר 2008, לדלק US חוב של כ-230 מיליון דולר, המהווה כ-44% מההון העצמי של החברה.