לידיעת טבע: אלאן בוחנת מהלכים אסטרטגיים בשוק התרופות האתיות; המניה מזנקת ב-13.4% בדבלין

אלאן הנסחרת בבורסה בדבלין וכן בניו-יורק, היא שותפתה של ביוג'ן בשיווק תרופת הטיסברי המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, והמתחרה בקופקסון של טבע ; ב-2005 הטיסברי הוסרה מהמדפים לאחר שהתגלו מקרים של דלקת תוך מוחית חמורה בקרב החולים, ומטופל אחד גם מת כתוצאה מסיבוך שלה

חברת התרופות האתיות, אלאן (סימול DRX.IR בדבלין), שותפתה של ביוג'ן בשיווק תרופת הטיסברי המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, והמתחרה בקופקסון של טבע , הודיעה כי שכרה את שירותיה של מחלקת המחקר הגלובלי בסיטיגרופ, שתסייע לה באיתור וניתוח מהלכים אסטרטגיים שעל החברה לנקוט, בכלל זה גם האופציה למכור את החברה.

אלאן, חברת הביוטכנולוגיה, הנסחרת בבורסה בניו-יורק וכן בבורסה באירלנד, ובין השאר, משווקת את תרופת הטיסברי, נמצאת באמצע של תהליך רה-ארגון בחברה ומתמודדת עם לחצים שונים מצד בעלי המניות. חלק מהלחצים נוגע לעובדה כי ב-2005 הטיסברי הוסרה מהמדפים לאחר שהתגלו מקרים של PML (דלקת תוך מוחית חמורה) בקרב החולים, ומטופל אחד גם מת כתוצאה מסיבוך שלה.

בדצמבר השנה, החברה הודיעה כי תסגור את משרדיה בניו-יורק ובטוקיו במהלך הרבעון הראשון ותקצץ ממצבת כוח-האדם שלה. במכתב למועצת הדירקטוריון, אחד המשקיעים במרכזיים בחברה קרא לפטר את המנכ"ל קלי מרטין, ולבצע עוד שינויים מרכזיים בחברה, לאחר שמחיר מניה צנח ב-72% ב-2008.

ב-2006 אישר ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) את החזרת התרופה למדפים תחת מגבלות נוקשות, ובפברואר האחרון נקראו הרופאים להזהיר חולים מפני אפשרות של פגיעה בכבד בעקבות השימוש בתרופה.

נציין כי באוגוסט דווח על שני מקרים נוספים ולאחר מכן בסוף אוקטובר דווח על חולה נוסף שלקה ב-PML, אותה דלקת תוך מוחית שגורמת לפגיעה במערכת העצבים של המטופל בתרופה.

בהודעה מהיום, אלאן מוסרת כי היא "מחוייבת ואף מעוניינת להשלים את בחינת האופציות האסטרטגיות העומדות בפניה, בהקדם האפשרי". "בהתחשב בהזדמנויות המדעיות, הקליניות והעסקיות בסביבת העסקית שלנו, אנו מעריכים כי זהו זמן מתאים לחקור את הפוטנציאל בנתיבים אסטרטגיים חדשים עבור החברה". לשון ההודעה.

עם פרסום ההודעה, מניית אלאן מזנקת בבורסה בדבלין בשיעור של 13.4%, נכון לזמן כתיבת שורות אלה.