ראש ממשלת קזחסטן לשריו: לכו בעקבותיי ופתחו בלוגים

כרים מאסימוב, שואף להתקרב יותר לאנשים במדינה באמצעות הבלוגים ; מאסימוב נהנה מעלייה בכמות הטוקבקים לפוסטים שלו, בחלק מהמקרים הספיק לזמן את הקבינט לדיון בביקורת שהופנתה בטוקבקים לעניינים שונים

אתרי האינטרנט של חלק ניכר מהמפלגות בישראל התקדמו באופן משמעותי מבחינה טכנולוגית, אבל רק חברי כנסת בודדים מתחזקים קשר מקוון עם הבוחרים באמצעות בלוג. לנבחרי הציבור יש ממי ללמוד בעניין הזה ולא רק מארה"ב אלא גם מרפובליקת קזחסטן שבמרכז אסיה, שהחליטה להציב את עניין הבלוגים במרכז. ראש הממשלה הקזחי, כרים מאסימוב, הנחה אתמול את שריו לפתוח בלוגים אישיים כדי להתקרב יותר לאנשים במדינה שהייתה בעבר חלק מבריה"מ.

למאסימוב, בניגוד לממשלה הישראלית שעסוקה בדברים אחרים, הייתה את הפריבילגיה לומר את הדברים הבאים בישיבת הממשלה: "פתחתי בלוג באתר הממשלה. אני מזמין את כל השרים לייסד בלוגים אישיים כדי שאנשים יוכלו לשאול אתכם שאלות שאתם מוכרחים לענות עליהן".

ל-14% מאוכלוסיית המדינה המונה 16 מיליון תושבים, יש גישה לאינטרנט. במקביל לפתיחות שמפגין מאסימוב לכאורה, חלק ניכר מהתושבים מתלוננים על שיעור צנזורה הולך וגובר על האינטרנט ועל כלי התקשורת, מה שבא לידי ביטוי גם בכך שהתקשורת המקומית אינה מעבירה ביקורת כלל על מדיניות הממשל.

מאסימוב אינו בלוגר וותיק, הוא נכנס לביזנס הזה בשבוע שעבר ומאז נהנה מעלייה בכמות הטוקבקים לפוסטים שלו - 215 תגובות לפוסט האחרון. בחלק מהטוקבקים נכתבו תלונות על איכות המים בכפרים ועניינים אחרים, ומאסימוב כבר הספיק לזמן את הקבינט לדיון בביקורת שהופנתה בטוקבקים לעניינים שונים.