תשובה נגד הרציקוביץ: דנקנר השקעות תובעת 4.4 מיליון שקל מישפאר השקעות

דנקנר השקעות טוענת כי ישפאר שבשליטת לוני הרציקוביץ לא שילמה את התמורה עבור מניות חברת קונקט טי.וי ; לטענתה, היא הסכימה להסכם ההלוואה לישפאר בשל התחייבות מפורשת של הרציקוביץ לערוב לה

ישפאר השקעות, מנהלה ובעל השליטה בה, לוני הרציקוביץ, נתבעים לשלם 4.43 מיליון שקל לחברת דנקנר השקעות, הנמנית על קבוצת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה. זאת, בגין חוב על עסקה בה נמכרו אחזקותיה של דנקנר השקעות בחברת קונקט טי.וי. לידי ישפאר, שהיתה אף היא בעלת מניות בחברה זו.

בכתב התביעה, שהוגש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טוענת דנקנר השקעות כי בינואר 2003 התקשרה עם ישפאר בהסכם מכירת אחזקותיה בקונקט. ואולם, לטענתה, ישפאר לא עמדה בהוראות הסכם העברת המניות ולא שילמה לה את הסכומים המגיעים לה. לפיכך, הגיעו הצדדים להסכם הלוואה שנחתם ביוני 2006, במסגרתו התחייבה ישפאר לשלם לדנקנר השקעות סך של 4 מיליון שקל.

לדברי דנקנר השקעות, הסכם ההלוואה בא לעולם לאחר שהרציקוביץ פנה ישירות למנכ"ל שלה, איליק רוז'נסקי, נוכח מערכת היחסים האישית הטובה ביניהם. לטענתה, רוז'נסקי הסכים להמיר את הסכם העברת המניות בהסכם ההלוואה, בהתבסס על התחייבות אישית מפורשת של הרציקוביץ ותמר פרידמן, מנכ"לית קונקט ובעלת מניות בה (הנתבעת גם היא), כי יהיו ערבים אישית וללא תנאי לכל התחייבויות ישפאר לפי הסכם ההלוואה.

הודאה בחוב

ואולם, לטענת דנקנר, השקעות החל ממארס 2008 החלה ישפאר להפר את הוראות הסכם ההלוואה, בכך שלא שילמה את הריבית על החודשים 1-3/08 ואת הפרשי התשלום בגין קרן החוב; ובהמשך חדלה מלשלם את התשלומים השוטפים בגין קרן וריבית ההלוואה.

דנקנר השקעות מציינת כי בפגישה שהתקיימה באוגוסט אשתקד, בניסיון אחרון מצידה למנוע הליכים משפטיים, הודיעו נציגי ישפאר לרוז'נסקי כי ישפאר אינה חולקת על חובה ואולם היא אינה מסוגלת להשיבו, וכי דנקנר השקעות "יכולה" לנהוג כרצונה.

עוד מציינת דנקנר השקעות כי ימים אחדים לפני הפגישה אף העבירה לידיה ישפאר אישור על גובה יתרת ההלוואה, כפי שהיא רשומה בספריה באותו מועד, בסך של כ-4 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1054/09).