הדולר מתחזק מול המטבעות המובילים; הליש"ט צוללת ב-3.2% ל-1.3961 ד'

[לאתר המט"ח] כלכלני סיטי: הליש"ט הוא "מטבע חולה", הדולר והאירו צפויים להיחלש בשנה הקרובה, הליש"ט תשמור על מקומה כמטבע החלש ביותר בכלכלות ה-G8

בזירת המט"ח הגלובלית רושם הדולר התחזקות ביחס למרבית המטבעות, האירו מאבד כ-0.77% ונסחר לעבר רמת ה-1.2978 דולר. הליש"ט ממשיכה לרשום ביצועים חלשים ביותר ביחס למטבע האמריקני ונופלת ב-3.2% ל-1.3961 דולר.

נציין כי המטבע האנגלי נמצא מזה למעלה משבוע תחת לחץ מכירות בהמשך להתפתחויות האחרונות בבריטניה. בין התפתחויות אלו נציין את הודעתו אמש של ראש ממשלת אנגליה, גורדון בראון, אשר הודיע כי בכוונתה של ממשלת אנגליה "להדק" את האחיזה במערכת הפיננסית במדינה, ולתת ערבויות לנכסים פיננסיים בעיתיים.

בנוסף לכך, יקבל הבנק של אנגליה זכות לרכוש ניירות ערך בהיקפים חסרי תקדים, בשווי של כ-50 מיליארד ליש"ט לצד הגדלת חלקו של הבנק בהחזקות על " Royal Bank of Scotland". הגדלת הערבויות של ממשלת אנגליה לנכסים פיננסיים בעתיים תחשוף את משלמי המסים במדינה לחוב הצפוי לעלות לרמת 100 מיליארד ליש"ט.

ואם לא די בכך, כלכלני סיטי מעריכים כי בריטניה תראה סימני התאוששות רק ב-2011. הליש"ט מבחינתם הוא "מטבע חולה", ולהערכתם הדולר צפוי להיחלש בשנה הקרובה לאחר הראלי האחרון שלו מול מטבעות שונים בעולם, אך בצידו צפוי גם האירו להיחלש ואילו הליש"ט תשמור על מקומה כמטבע החלש ביותר בכלכלות ה-G8.

האנליסטים בפינוטק ציינו היום כי בבריטניה ריבית הבנק המרכזי עומדת כעת על רמה של 1.5% כשהמצב הנוכחי יחייב ככל הנראה הפחתה נוספת בריבית .

כפי שציינו בתחילת השבוע, יומן אירועים דליל יחסית, יפנה את מקומו לסנטימנט המשקיעים בשוקי המניות אשר יכתיב את המסחר במטבעות. הדבר בא לידי ביטוי כעת, כאשר הירידות החדות בהן פתחה אסיה, משקפות את שנאת הסיכון של המשקיעים המעדיפים להפנות את כספם לעבר נכסי מקלט בטוח כגון הדולר והין.

היום צפויה השבעתו של נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, אשר עשויה להפיח משב של אופטימיות בקרב שוקי ההון ובמקביל להשפיע על תנועת המטבעות בשוק המט"ח העולמי.

האירו נחלש ב-0.77% ל-1.2978 דולר * הליש"ט מאבדת 3.2% ל-1.3961 דולר * הדולר מתחזק מול הין ב-0.12% ל-90.745 ין * הדולר מתחזק מול מקבילו הקנדי ב-0.22% ל-1.2566 דולר קנדי * המטבע הניו-זינלדי מאבד כ-0.93% ל-0.5323 דולר אמריקני * הדולר האוסטרלי נחלש ב-0.66% ל-0.6627 דולר אמריקני

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח]