אורמת טכנולוגיות חתמה על חוזה שני בקוסטה ריקה להקמת תחנת כוח גיאותרמית בתמורה ל-65 מיליון דולר

החוזה נחתם עם בנקו סנטרואמריקנו (BCIE) ותחנת הכח תופעל ע"י חברת החשמל והטלקומוניקציה הלאומית של קוסטה ריקה, ICE ; הפרוייקט צפוי להיות מושלם בתוך 18 חודשים מחתימת ההסכם

חברת אורמת טכנולוגיות חתמה על חוזה עם בנקו סנטרואמריקנו (BCIE) בהיקף של 65 מיליון דולר להספקה, פיקוח על הקמה, הפעלה ובדיקה של פרוייקט תחנת כוח גיאותרמית בפאילאס שבקוסטה ריקה.

תחנת הכח תופעל ע"י חברת החשמל והטלקומוניקציה הלאומית של קוסטה ריקה, ICE, הפרוייקט צפוי להיות מושלם בתוך 18 חודשים מחתימת ההסכם.

זוהי ההזמנה השניה שמקבלת אורמת מ-ICE להקמת תחנת כוח גיאותרמית בקוסטה ריקה. את תחנת הכוח הראשונה הקימה אורמת טכנולוגיות במירבלס שבקוסטה ריקה בשנת 2004 והיא מייצרת 18 MW בינארי של כוח גיאותרמי. אורמת פעילה במרכז אמריקה מאז שנת 1999.

דיתה ברוניצקי, מנכ"לית אורמת טכנולוגיות אמרה לאחר חתימת ההסכם " אנו מאד מרוצים לקבל הזמנה חוזרת זו לפרוייקט גיאותרמי נוסף בקוסטה ריקה, ולתרום למאמציה של קוסטה ריקה להשתחרר ולהגיע לעצמאות ממקורות אנרגיה פחמיים. הזכיה בחוזה זה מפגינה את את האמון שיש ל-BCIE ו-ICE ביכולותינו לתרום מנסיונינו והידע שיש לנו לפיתוח התחום הגיאותרמי, ואנו מצפים לספק להם תחנת כוח חזקה על פי לוח הזמנים שניקבע. אנו מצפים לעבוד פעם נוספת עם הצוות הגיאותרמי של ICE".

זהו הפרוייקט החמישי של אורמת טכנולוגיות במרכז אמריקה והתפוקה שמספקות תחנות הכוח שהקימה אורמת עומדת על 150 MW.

כלכלני אקסלנס התייחסו לעקה ואמרו כי היא מחזקת את צבר ההזמנות של החברה, שבסוף הרבעון השלישי עמד על 165 מיליון דולר, זאת בהשוואה למכירות צפויות במגזר המוצרים של 77.5 מיליון דולר בשנת 2008.

החיזוק של מגזר המוצרים הינו בעל חשיבות מבחינת החברה היות שמכירות מוצרים לכאורה יותר רגישות לסביבה העסקית, בעוד שההכנסות ממגזר החשמל מבוססות על חוזים ארוכי טווח. החשש גבר לאחרונה לאור העובדה כי ההזמנה האחרונה, שהחברה דיווחה עליה במגזר המוצרים, היתה לפני יותר מחצי שנה.