בכוונת רשות המסים ללכת לקראת הקרנות ולפטור אותן ממס על השקעותיהן בישראל

ההחלטה באה לאחר מפגש פסגה בו השתתפו רון לובש ממרקסטון; ישי דויד מפימי; הראל בית-און מויולה פרייבט אקוויטי; מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי; והיועץ המשפטי של רשות המסים, עו"ד משה מזרחי

בכוונת רשות המסים ללכת לקראת קרנות ההשקעה הפרטיות ולפטור אותן ממס על השקעותיהן בישראל: בזמן הקרוב צפוי להוציא היועץ המשפטי של רשות המיסים חוות דעת משפטית שתסווג את הקרנות בסיווג הוני. ברגע שהקרנות יסווגו כפעילות הונית ולא פעילות עסקית, הן ייכנסו בגדר הפטור שיש כיום למשקיעים זרים על השקעותיהם בארץ. ברשות המסים מעריכים, כי הדבר מהווה שיפור גדול ביותר ביחס לקיים היום.

ההחלטה באה לאחר מפגש פסגה שלקחו בו חלק רון לובש ממרקסטון, ישי דויד מפימי, והראל בית-און מויולה פרייבט אקוויטי, ונציגים נוספים מקרנות השקעה גדולות שנפגשו בשבוע שעבר עם מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, ועם היועץ המשפטי של רשות המסים, עו"ד משה מזרחי, במטרה לדון איתם על הקלות במיסים לקרנות השקעה פרטיות.

את המפגש יזמה רשות המסים, שביקשה לדעת אילו חסמי מס קיימים כיום בפני קרנות השקעה. בפגישה לקחו חלק גם אריה עובדיה מסקיי, עורכי הדין מאיר לינזן ואלדר בן-קובי, ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן, ושותף בפירמת רוה"ח ארנסט אנד יאנג, עמית אורינג.
בפתח הישיבה, אמר לינזן, כי רשות המסים יוזמת ומקדימה רשויות רגולטוריות אחרות בהסרת חסמים. לדבריו, "זה החל בהסדרי מס לגבי קרנות הון סיכון, שבעניין זה הפכה ישראל למותג, והמשיך בהקלות נוספות במסים".

במהלך הפגישה, ציינו מנהלי הקרנות כי הן משקיעות בחברות שמעסיקות עשרות אלפי עובדים. כך למשל ,ישי דוידי ציין כי הקרנות שלו משקיעות בחברות המעסיקות 15 אלף עובדים. מדובר לדבריהם, בקרנות העוסקות בהזרמת כסף לחברות ובהשבחת הניהול בחברות. היקף ההשקעה של קרנות השקעה פרטיות בארץ, מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר.

הנושא המרכזי שהעלו הנוכחים, הינו שכיום משקיעי חוץ פטורים ממס בישראל. לעומת זאת, המשקיעים דרך קרנות השקעה, חייבים במס.