המניות הישראליות שדויטשה בנק ממליץ לכם לקנות השנה: דלק רכב, טבע, מזרחי טפחות ואלביט מערכות; מניית כי"ל - בחוץ

"הנחת הבסיס שלנו היא שהכלכלה המקומית תתאושש ב-2010" ; "אפילו בסביבת השוק המאתגרת, המניות המובחרות שלנו יספקו תשואה חיובית ב-2009" - ממליצים להתמקד בחברות דפנסיביות, בעלות קופות מזומנים ופוטנציאל לרכישות, שנתח השוק שלהם עשוי לצמוח

ונתחיל בשאלה. מה משותף למניות הבאות: טבע , בזק , בנק מזרחי טפחות , אלביט מערכות ודלק רכב ? התשובה: היותן המניות המומלצות ביותר בידי דויטשה בנק בשוק המניות הישראלי בשנה הקרובה. שאלה נוספת: מי המניה היוצאת מן הכלל? והתשובה - כימיקלים לישראל (כי"ל ), שדלק רכב מחליפה אותה כבחירה המומלצת של דויטשה בנק.

בסקירה שאורכה 70 עמודים, כותב הבנק הגרמני כי ביחס למניות הישראליות המסוקרות על-ידו, "אנו שואלים את עצמנו 3 שאלות פשוטות: מה יכול ללכת כמו שצריך? מה יכול ללכת לא כמו שצריך? ומה מתוך כל זה מתומחר?, ועדיין, לאחר בחינת התשובות שלאלות האלו, מציינים שם "אנו מאמינים שאפילו בסביבת השוק המאתגרת, המניות המובחרות שלנו יספקו תשואה חיובית ב-2009".

גם בדויטשה בנק, כמו במריל לינץ' בתחילת השבוע, מעריכים כי המחצית השנייה של 2009 תהיה טובה יותר בשוק ההון הישראלי. "הנחת הבסיס שלנו היא שהכלכלה המקומית תתאושש ב-2010", אם כי הם מתקשים לתזמן את מועד סיום השוק הדובי. "אנו מעריכים בבסיס כי אנו עדיין מצויים בעיצומו של שוק דובי", נכתב בסקירתם של האנ ליסטים דן הרווארד וריצ'ארד גוסו, שחוששים כי הבורסה בתל-אביב תבחון רמות שפל חדשות לקראת אמצע השנה.

ואם בנקודת מבט אופטימית עסקינן, הרי שבדויטשה בנק מזכירים כי המגזר הפיננסי הוביל את ההתאוששויות לאחר תקופות מיתון כלכלי בעבר. "מגזר הבנקאות יציג ביצועים חזקים במחצית השנה השנייה", כותבים האנליסטים. "עדיין מוקדם לדעתנו לשבת בעמדה חיובית על המגזר, אבל עם מכפילי הון הקרובים לרמתם הנמוכה ביותר אי-פעם, פוטנציאל ירידות השערים נראה כרגע מוגבל".

לדעת כלכלני הבנק, לחלק מהחברות יש פוטנציאל לצאת מההאטה במיצוב טוב יותר מזה עימו נכנסו אליה. רכישות חדשות יהיו זולות (בדגש על טבע וקבוצת שטראוס ), ולחברות שינצלו את המצב כדי לצבור נתח שוק יהיה יתרון (בנק מזרחי טפחות). חברות עם יתרות מזומנים נאות יוכלו לרכוש את החוב הסחיר שלהן במחירי מציאה ולהקטין את הוצאות המימון (גזית גלוב ).

ונסכם, כפי שהתחלנו, במניות המומלצות ביותר על-ידי הבנק הגרמני.

טבע - מניה המשויכת למגזר דפנסיבי, שקיפו בכל הנוגע לצמיחת הרווחים בטווח-הארוך, הטמעת רכישות קיימות ופוטנציאל לרכישתו חדשות, העלאות מחירים של תרופות ממותגות.

בזק - תשואת דיבידנד של 10%, מניה הנמנית עם מגזר דפנסיבי הצפוי להראות רק ירידה שולית מההאטה במשק, וצעדי התייעלות.

בנק מזרחי טפחות - מודל עסקים מוגן-מיתון, תיק אשראי שאינו מחזורי, יכולת להגדיל את נתח השוק, ובדומה לטבע - התייעלות הנובעת מהטמעת מיזוגים.

אלביט מערכות - עסקים שאינם מחזוריים; שקיפות גבוהה בשל צבר ההזמנות הגדול; פוטנציאל לרכישות; צוות ניהולי מנוסה.

דלק רכב - תשואת דיבידנד של 10%, מחיר שפל הנמוך ב-60% משער השיא המלמד על הגעה לתחתית, השקת מאזדה 3, המכונית הפופולארית ביותר בישראל, ב-2009.