ארגוני היוצרים מחדשים את המאבק ברשות השנייה ובזכייניות הטלוויזיה

על הפרק: איום בשביתה כללית של היוצרים - מהמפיק, דרך התסריטאי והבמאי ועד אחרון השחקנים

בעקבות לחימת צה"ל בעזה במסגרת מבצע "עופרת יצוקה", הקפיאו ארגוני היוצרים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל את מאבקם בזכייניות וברשות השנייה. עתה, משפסקו הקרבות, חזרו ארגוני היוצרים ללחימה האישית שלהם ביתר שאת. על הפרק: איום בשביתה כללית של היוצרים - מהמפיק, דרך התסריטאי והבמאי ועד אחרון השחקנים.

לדברי בכיר בהנהלה המשותפת של המאבק, הסיכון גם כך איננו גבוה, זאת כיוון שגם כך רוב ההפקות לשנים 2009-2010 בוטלו. בנוסף, דורשים מהרשות השנייה כי תעמוד בהבטחתה לאכוף את אי עמידתן של הזכייניות בתנאי המכרז, הפרת חוק המסתכמת בכ-200 מיליון שקל עד כה, ולחלוט מערבויותיהן מיליוני שקלים.

במכתב התקיף והציני ששלחו בשבוע שעבר ארגוני היוצרים לרשות השנייה נכתב: "ביום ראשון הקרוב תעמדו בפני רגע היסטורי. לראשונה, אתם עומדים לבצע אכיפה של ממש על זכייניות הערוצים המסחריים... ביום ראשון תוכלו להראות כי הרגולציה שאתם אחראים עליה איננה פארסה. ביום ראשון תוכלו להראות כי השליחות הציבורית שהונחה על כתפיכם תואמת את יכולתכם ועמידתכם בלחצים... אנו מצפים כי הכסף כולו יועבר באמצעות הרשות באופן מיידי להשקעה בדרמות ובסרטי תעודה".