טוקיו ננעלה בשפל של שלושה חודשים: הניקיי איבד 0.8%; מניית קומטסו נסוגה ב-4.7%; טויוטה איבדה כ-2%

[למדור שוקי עולם] הבורסות של סין, הונג-קונג, דרום קוריאה, מלזיה, אינדונזיה, טייוואן וסינגפור סגורות היום לרגל חגיגות שנת השור ; גם הבורסות של אוסטרליה והודו סגורות היום למסחר

מדד הניקיי של טוקיו סיים את יום המסחר הראשון של השבוע בשפל של שלושה חודשים, בהובלת יצרנית כלי הרכב טויוטה וחברת הבנייה קומטסו. המדד המוביל של בורסת טוקיו ננעל בירידה של כ-0.8% ל-7,638 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-28 לאוקטובר.

הבורסות של סין, הונג-קונג, דרום קוריאה, מלזיה,אינדונזיה, טייוואן וסינגפור סגורות היום לרגל חגיגות שנת השור. השווקים של סין וטיוואן יחזרו לפעילות רק ב-2 לפברואר. גם בסידני לא מתקיים היום מסחר וזאת בשל "יום אוסטרליה". במומבאי לא מתקיים מסחר בשל חופשת הרפובליקה.

טויוטה, יצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם, צפויה להקטין את היקף ייצור כלי הרכב ב-20% ל-6.5 מיליון רכבים ב-2009, לעומת 8.2 מיליון כלי רכב בשנה שעברה. כך פרסם עיתון צ'וניצ'י.

מדד מגזר השירותים בניו-זילנד רשם שיפור קל בדצמבר. הבנק המרכזי של ניו-זילנד צפוי להפחית השבוע את הריבית ב-0.5% ל-4.5% - הרמה הנמוכה ביותר מזה למעלה מעשור, וזאת במסגרת הניסיון של קובעי המדיניות לבלום את ההתדרדרות הכלכלית.

בכיר בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) אמר היום כי הקרן עשויה להנמיך בסוף השבוע הקרוב את תחזית הצמיחה העולמית לקצב שנתי של בין 1% ל-1.5%.

מדד ניקיי 225 של טוקיו ירד ב-0.81% ל-7,682.14 נקודות ; מדד טופיקס של טוקיו איבד 0.7% ל-768.88 נקודות.

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.16% ביחס למטבע היפני ל-88.86 ין לדולר.

בזירת המאקרו

בניו-זילנד, מדד מגזר השירותים רשם שיפור צנוע מעלה מ-47.3 ל-48.0. ועם זאת, חשוב לציין כי המדד נותר מתחת לרמת האמצע 50, משמע חודש נוסף של התכווצות. היקף ההוצאה הצרכנית בכרטיסי אשראי צנח בשיעור של 3.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וזהו החודש השני שבו נרשם גידול שלילי.

מניות בכותרות

טויוטה , יצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם, צפויה להקטין את היקף ייצור כלי הרכב ב-20% ל-6.5 מיליון רכבים ב-2009, לעומת 8.2 מיליון כלי רכב בשנה שעברה. כך פרסם עיתון צ'וניצ'י. מניית הונדה .

מניית חברת הכרייה קומטסו ריכזה עניין לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח.

מניית מיצובישי UFJ ריכזה עניין לאחר שהמניה עלתה במדד S&P של הסקטור הפיננסי.