גאידמק משיב אש: "קושניר וצ'יינריי הציגו עובדות שגויות שמטרתן להוביל אותי להוציא כספים לשם פרעון חובותיהם"

בכתב הגנה חריף שהוגש אתמול הועלו האשמות קשות נגד בעלי השליטה הקודמים באמריס ומנהליה: "הביאו להתמוטטותה, בהתנהלות רשלנית חמורה ביותר, במקרה הטוב"

"לוי קושניר ו-Balram Chainrai באמצעות המנכ"ל ויו"ר דירקטוריון ניהלו את אמריס תוך הסתרת עובדות מהותיות ביותר מגאידמק, תוך ניצול עיסוקיו הרבים והאמון המלא שנתן בהם ותוך הצגת עובדות שגויות שמטרתן להוביל אותו להוציא כספים לשם פירעון חובותיהם והתחייבויותיהם" - ארקדי גאידמק משיב אש לבעלי השליטה באמריס כנגד תביעה שהגישו נגדו לכפות עליו את השלמת העסקה לרכישת אמריס.

במסגרת בקשה למתן אורכה להגשת בקשת רשות להתגונן שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על ידי עורכי הדין ישראל שלו ואסף אורן מעלה גאידמק שורה של טענות קשות ביותר כנגד התנהלותם של לוי קושניר ו- Balram Chainrai מהם רכש ביולי 2007 את השליטה (65%) באמריס תמורת 42.3 מיליון דולר.

אמריס היא חברה חדלת פרעון ובתחילת החודש מונה עו"ד ד"ר יוסי כהן לכונס הנכסים של החברה לאחר שצברה בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הפסדים של 58.7 מיליון דולר. רואי החשבון צירפו הערת "עסק חי" לדו"חות האחרונים בעקבות גירעון בהון העצמי של 27.3 מיליון דולר, וגירעון בהון החוזר של 77.7 מיליון דולר.

כעת שואל גאידמק בכתב ההגנה "האם יש הסובר עוד כי עסקינן בהחלטות עסקיות שגויות ולא במהלכים פסולים מתוכננים היטב". התשובה לכך מפורטת היטב במסגרת שורה של עסקאות שבוצעו בחברה מאז רכישת השליטה על ידו, עד שהגיעה כאמור לסוף דרכה.

"לשם ביצוע עסקאות שבחוכמה שלאחר מעשה ולאחר שנחשפו העובדות ברור כי מטרתן לא הייתה טובת החברה אלא טובתם האישית של המשיבים וגופים נוספים הקשורים עימם ואשר מחוברים לחלק הארי של העסקאות שבוצעו על ידם", נכתב בכתב ההגנה לבית המשפט.

לגבי דרישתם של לוי קושניר ו-Balram Chainrai מחודש ספטמבר 2008 לכפות על גאידמק באמצעות מימוש אופצית פוט לרכוש מהם 25% נוספים מאמריס תמורת 22.75 מיליון דולר, מציע גאידמק לפחות לקזז את התביעה נגדו בסכום של 30.5 מיליון שקל שהעביר לחברת גמול בעקבות חוב ישן של אמריס.

גאידמק מתנגד לזכותם של קושניר ו- Chainrai לממש אופציה למכירת מניות של חברה שלטענתו "הביאו להתמוטטותה, בהתנהלות רשלנית חמורה ביותר, במקרה הטוב, ובשעה שמניותיה אינן שוות דבר לפני מועד המימוש, אך ורק בשל התנהלותם ומצגיהם".

נזכיר שבמרבית התקופה לוי קושניר, מבעלי השליטה באמריס כיהן בתפקיד היו"ר ובנו אלעד כיהן בתפקיד המנכ"ל.

מקורבים לתובעים אמרו: "לאחר שהשופט אמירם בנימיני דחה את טענותיו של גאידמק וקבע שאין יסוד לבקשתו לקיום בוררות ולאחר שדחה את בקשתו לאפשר לו להגיש בקשת רשות להתגונן, מנסה גאידמק למשוך זמן על ידי הטחת האשמות בפרקליטו הקודם עו"ד שגב והעלאת טענות הנוגעות למצבו הבריאותי כביכול. בד בבד מנסה גאידמק להימנע ממתן פסק דין נגדו על ידי השמצת התובעים ללא כל בסיס. את התירוצים של פתק מהרופא וצעקות של "רימו אותי דפקו אותי" כולנו מכירים מתקופת הגן ילדים. כל זאת לא ימנע מהתובעים לדרוש את זכויותיהם בתביעה נגד גאידמק".