קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה העולמית ב-2009 ל-0.5% - הקצב האיטי ביותר מאז 1945

[למדור שוקי עולם] בנוסף, הקרן מסרה כי הבנקים בארה"ב ובאירופה זקוקים ל-500 מיליארד דולר על מנת להיחלץ מהקשיים אליהם נקלעו ; קרן המטבע מעריכה: היקף ההפסדים מ"נכסים רעילים" שהונפקו בארה"ב - 2.2 טריליון דולר בעולם כולו

קרן המטבע הבינלאומית הנמיכה היום (ד') את תחזית הצמיחה העולמית ב-2009 ל-0.5%, מ-2.2% בתחזית שהתפרסמה בנובמבר. קצב הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) העולמי צפוי להתאושש בהדרגתיות ב-2010 ולהציג קצב צמיחה שנתי של 3%, במונחי כוח קנייה.

נציין, כי אין מדובר בהנמכת התחזית הראשונה מצידה של הקרן, אך שיעור צמיחה של 0.5% לשנה מיוחס לקצב הנמוך ביותר מאז תום מלחמת העולם השניה - 1945. בנוסף, מסרה קרן המטבע כי הבנקים בארה"ב ואירופה זקוקים ל-500 מיליארד דולר על מנת להיחלץ מהקשיים אליהם נקלעו.

"עננה של אי ודאות אופפת את קצב ההתאוששות ותלויה באופן קריטי בנקיטת פעולות חזקות מבחינת מדיניות", נאמר בהודעת הקרן. קרן המטבע האיצה בממשלות מסביב לעולם להפכיל את מאמציהם הפיסקאליים והמוניטריים לשנות את כיוון ההתמוטטות הפיננסית העולמית - לרבות הזרמות נוספות של הון לבנקים וסילוקם של נכסים פיננסים בעייתיים. "צעדים אגרסיביים נוספים נדרשים על מנת לייצב את המגזר הפיננסי", נאמר בהודעתם.

בניתוח של נתוני הצמיחה החזויים על-ידי הקרן, ניתן ללמוד כי המדינות המתפתחות צפויות להציג צמיחה שנתית של 3% ב-2009; המדינות המפותחות אמורות לסגת ב-2%. בתוך כך נציין כי הקרן העלתה את אומדן ההפסדים הצפוי מ"נכסים רעילים" שהונפקו בארה"ב ל-2.2 טריליון דולר בעולם כולו - בהשוואה ל-1.4 טריליון דולר בלבד אותם צפתה באוקטובר.