בכיר לשעבר ב-AIG נשלח ל-4 שנות מאסר בגין חלקו בהונאה של ביטוחי משנה

כריסטיאן מילטון, לשעבר סגן נשיא AIG לענייני ביטוח משנה, ועוד 4 בכירים בג'נרל רה שבשליטתן חברת האחזקות ברקשייר התאוויי, הורשעו בפברואר 2008 בקשירת קשר לצורך ביצוע פשע ובהונאה

בכיר לשעבר בחברת הביטוח AIG נשלח אתמול (ג') ל-4 שנות מאסר בגין מעורבותו בעסקה של ביטוח משנה שהטעתה את המשקיעים ב-AIG. כריסטיאן מילטון, לשעבר סגן נשיא AIG לענייני ביטוח משנה, יתייצב ב-25 במארס בבית כלא פדרלי לריצוי עונשו.

מילטון ועוד 4 בכירים בג'נרל רה שבשליטתן חברת האחזקות ברקשייר התאוויי, הורשעו בפברואר 2008 בקשירת קשר לצורך ביצוע פשע ובהונאה. במרכז הפרשה עמדה עסקה עם ג'נרל רה, שלדברי התביעה, איפשרה ל-AIG להגדיל באופן בלתי-הולם את היתרות לכיסוי הפסדים ב-500 מיליון דולר בשנים 2000 ו-2001. השימוש בביטוח פיננסי (finite reinsurance), שלעתים קרובות נוצל לרעה כדי להחליק תוצאות פיננסיות, כבר הופסק ברובו.

משרד המשפטים האמריקני, שדיווח על גזר דינו של מילטון, אמר שבית המשפט גם קנס את מילטון בן ה-61 בסכום של 200 אלף דולר. בהתאם להוראות החוק, היה השופט הפדרלי כריסטופר דרוני ממחוז הרטפורד שבקונטיקט יכול לגזור על מילטון, תושב ווינווד בפנסילבניה, עד 210 שנות מאסר.

בחודש שעבר גזר בית המשפט על דונלד פרגוסון, לשעבר מנכ"ל ג'נרל רה, שנתיים מאסר באותה הפרשה. עדיין לא נגזר דינם של שלושת הנאשמים האחרים: אליזבת מונרד, לשעבר מנהלת הכספים הראשית של ג'נרל רה, כריסטופר גרנד, לשעבר סגן נשיא בכיר ומנהל פעילויות הביטוח הפיננסי של ג'נרל רה בארה"ב, ורוברט גרהם, לשעבר היועץ המשפטי של ג'נרל רה.

מילטון, שכיהן כסגן נשיא לענייני ביטוח משנה ב-AIG מאפריל 1982 עד מארס 2005, עובד כעת בחברת הביטוח וההשקעות הניו יורקית סי.ווי סטאר, שאותה מנהל מוריס גרינברג, לשעבר מנכ"ל AIG. גרינברג עזב את AIG ב-2005, לאחר שהתובע הכללי של מדינת ניו יורק אז, אליוט ספיצר, הגיש כתב אישום נגדו ונגד החברה, בטענה שהם ביצעו מניפולציה של תוצאות פיננסיות, כולל פרשת ג'נרל רה.

במסגרת הסדר כופר שנחתם ב-2006, שילמה החברה 1.6 מיליארד דולר כדי להימנע מתביעה משפטית. גרינברג עדיין מכחיש כי עבר עבירה כלשהי, והוא ממשיך לנהל מאבק משפטי נגד האישומים הללו.