סוכן לשעבר בסי.איי.איי. מודה: "אנחנו מרגלים אחרי ישראל, ישראל מרגלת אחרי ארה"ב"

הדברים נאמרו בתגובה למחדל ביטחוני של הקונסוליה האמריקנית בירושלים, שמכרה לאזרחית ישראלית ארון ישן שהיה מלא במסמכים סודיים ; הפרשה נחשפה הלילה בערוץ החדשות של פוקס בארה"ב ; בין המסמכים: תיעוד פגישה בין חיל של המארינס לישראלית בבאר בירושלים שבה כנראה פותה החיל כדי שיגלה סודות

רוברט בר, סוכן לשעבר בסי.איי.איי., ששירת שנים במזה"ת, הודה כי ארה"ב מרגלת אחרי ישראל כפי שישראל מרגלת אחרי ארה"ב. הדברים נאמרו בתגובה למחדל ביטחוני של הקונסוליה האמריקנית בירושלים, שמכרה לאזרחית ישראלית ארון ישן שהיה מלא במסמכים סודיים. הפרשה נחשפה הלילה בערוץ החדשות של פוקס בארה"ב.

המסמכים בארון הכילו מספרי ביטוח לאומי של חיילי מארינס שמוצבים בישראל כשומרים בשגרירות האמריקנית בת"א ובקונסוליה בירושלים, תיעוד שמראה כיצד מנותבים כספי הממשל האמריקני למימון מה שמכונה תכניות רגישות באזור ודו"ח שמסווג כ"סודי" שתיעד מפגש בין בין חיל של המארינס לבין ישראלית בבאר בירושלים.

בר, שמצוטט בפוקס, אמר: "זה מחדל ביטחוני חמור מפני שהממשלה (האמריקנית) חייבת למנוע בכל מחיר נפילה של מסמכים כאלה לידיים זרות. אנחנו מרגלים אחרי ישראל. ישראל מרגלת אחרינו. הנחתים פגיעים מפני שהם צעירים וכמובן רווקים. לפנינו מקרה מהסוג שנהוג לכנות 'מלכודת דבש'. אתה מפגיש בחורה עם עובד (בנציגות אמריקנית). אתה גורם לו להתאהב בבחורה ואז העובד מנצל את הסיווג הביטחוני שלו גונב מסמכים סודיים או מי יודע מה".

הארון נרכש בדצמבר 2005 ע"י פולה, אזרחית ישראלית-אמריקנית מירושלים, שביקשה לא לנקוב בשם משפחתה, במכירה פומבית שגרתית של רהיטים ישנים. "לא יכולנו להאמין למראה עינינו כאשר ראינו מה מצאנו", אמרה פולה. "חשבנו להתקשר לקונסוליה מיד, אבל אז עלה בדעתנו, שהקונסוליה תסתיר זאת ותסתפק באמירה 'עשינו שגיאה'".

הקונסוליה לא היתה מודעת לאבדן המסמכים עד שערוץ פוקס התקשר לאנשי ממשל אמריקניים ודיווח להם על הפרשה. משרד החוץ בוושינגטון פתח בחקירה.

בעקבות החשיפה פנה הממונה על הביטחון בקונסוליה לפולה וביקש לקבל את המסמכים. לאחר שפולה סרבה, פנה הממונה למשטרת ישראל וביקש ממנה להתערב. המשטרה איימה על האשה שהיא תואשם בעבירות פליליות, ואיום זה שכנע את פולה להחזיר את המסמכים, אך קודם לכן היא אפשרה לרשת פוקס לקרוא אותם.

פולה אמרה לפוקס, כי רצתה לחשוף את הפרשה בגלל נאמנותה למדינת ישראל.

העובדה שמדינות ידידותיות מרגלות זו אחר זו נחשבת אמת שאינה טעונה הוכחה (פולארד), אך רק לעיתים נדירות שומעים הודאות מפורשות בעובדה זו מפי אנשי מקצוע.