חברת ביג מחפשת שותף באשדוד: פנתה לג'קי בן זקן שטרם השיב בחיוב

מנופים פיננסים של בן זקן טרם השיבה בחיוב לבקשה שתיכנס כשותף במתחם הפאואר סנטר ביג באשדוד ; לפי ההערכות בשוק, יוקם הפאואר סנטר בעלות של כ-20 מיליון דולר, לא כולל מרכיב הקרקע

קבוצת ביג מחפשת שותף במתחם הפאואר סנטר ביג אשדוד ובין היתר פנתה בהצעה לג'קי בן זקן, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי לאחר הפנייה לבן זקן, לא חלה התקדמות מולו.

מתחם הפאואר סנטר נמצא לקראת בנייה בהיקף של 20 אלף מ"ר בנוי.

לפי גורמים בענף הנדל"ן, אם ייענה בן זקן בחיוב הוא ייכנס לשותפות באמצעות חברת מנופים פיננסיים שבשליטתו ובשליטת אברהם נניקשווילי. לפי ההערכות בשוק יוקם הפאואר סנטר בעלות של כ-20 מיליון דולר, לא כולל מרכיב הקרקע.

שטח הקרקע בפרויקט הוא 58 אלף מ"ר ובמארס 2007 חתמה ביג, שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, על הסכם עם חברת מבוא אשדוד בע"מ ובעלי המניות בה ובחברת י. רשי בע"מ, קדמת עדן בע"מ וביג מג אחזקות, לפיו מבוא אשדוד תקצה לביג 50% מהון המניות המונפק של מבוא אשדוד לשם הקמת הפאואר סנטר. נקבע אז שביג תנהל את הפרויקט.

לפי התוכנית יכלול המרכז שטחי מסחר להשכרה בשטח בנוי של 20 אלף מ"ר ובו חנויות קמעונאיות ומרכז חנייה. התוכנית אושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אבל חזרה לדיון בשנה שעברה לאחר שוועדת הערר במחוז דרום דחתה את מתן היתר הבנייה מנימוקי תחבורה ונזקים אפשריים לסביבה.

יצוין כי בן זקן, נניקשווילי וחיים רביבו מחזיקים ב-75% מקניון סטאר סנטר באשדוד, ש-25% ממנו נמכר לחברת הביטוח הפניקס בשנה שעברה תמורת 133 מיליון שקל, לפי שווי של 532 מיליון שקל.

הסטאר סנטר הוא קניון פתוח שמשתרע על פני 91 דונם במרכז אשדוד וכולל 48 אלף מ"ר שטחי מסחר. בשנת 2004 נפתח שלב א' של הקניון, שמהווה מחצית מהשטח הכולל, בעוד שלפני שנתיים נפתח שלב ב' שמשתרע על פני 23 אלף מ"ר.

לפני יותר מחצי שנה הודיעו קבוצת בריטיש ישראל וקבוצת הביטוח ופיננסים הראל על הקמת קרן משותפת להשקעות בנדל"ן והקמת קניון באשדוד. שתי החברות רכשו זכויות במגרש בשטח 88 דונם סמוך ליציאה בדרומית באשדוד, תמורת 183 מיליון שקל. לפי התכנון החברות יקימו קניון בשטח 40 אלף מ"ר בעלות משוערת של כ-400 מיליון שקל כשזכויות הבנייה הנוספות בקרקע מאפשרות בנייה עתידית של שטחי מסחר ומגורים.

קבוצת ביג סירבה להגיב, וממנופים פיננסים לא התקבלה תגובה.