ותודה לגיטאר הירו ול-Wii: שוק הצריכה לגיימרים זינק ב-82% בבריטניה בשנה החולפת ל-549 מיליון דולר

את הזווית הישראלית של תעשיית המוצרים הנלווים, מייצגת Ideazon, שנרכשה לפני כמה חודשים על-ידי SteelSeries, המייצרת מקלדות ייעודיות לגיימרים, הכוללת מעטפת מודבקת על המקלדת

שוק הצריכה לגיימרים לא מתחיל ונגמר רק במחשבים חזקים וייעודיים. זו תעשייה שלמה של אביזרים ותוספים למשחקים, שרשמה למשל בבריטניה זינוק של 82% בשנה החולפת, ל-549 מיליון דולר. את עיקר הצמיחה ב-2008 באי הבריטי (ובכלל בעולם) הביאו שני גורמים: משחקי הגיטרות - גיטאר הירו ורוק בנד וקונסולת ה-Wii.

השיגעון סביב גיטאר הירו והמתחרה המושבע, רוק בנד, לא התחיל בשנה שעברה, אבל אשתקד הוא קיבל דחיפה חזקה קדימה. גיטרות הפלסטיק המיוחדות שמגיעות עם המשחקים הפכו את תעשיית אביזרי הגיימינג לאחת הצומחות בשוק. בשנה החולפת נוספו לאריזות המשחקים גם מערכת תופים, מה שהפך את החוויה של משתמש הקצה לגדולה עוד יותר ואת הכיס של יצרניות הגיטרות לנפוח עוד יותר.

בין לבין, נראה שלא כולם מאושרים מהשגשוג ומההצלחה של הגיטרות. לא מעט גיימרים מתלוננים על חוסר התאימות בין הגיטרות והתופים - כך שלקוח שרכש את הגיטרה של גיטאר הירו לא יכול להשתמש בה ברוק בנד וצריך לקנות גיטרת פלסטיק חדשה לצורך כך.

גם בעלי החנויות בחו"ל סובלים לא מעט מההצלחה הגורפת של שני משחקי המוזיקה. חלקם כבר התלוננו כי עצם הוספת אביזרים כמו גיטרות או תופים, הופכת את אריזת המשחק לענקית, שתופסת מקום על המדפים. אמנם, צמד המשחקים נחשב למאוד פופולרי, אך הדבר פוגע בבעלי החנויות בשל מחסור בשטח מסחרי.

גיטאר הירו לא לבד. ההצלחה המסחררת של נינטנדו עם מכשיר הכושר Wii Fit הקפיצה את המכירות של האביזרים הנלווים. זאת, לצד אביזרים מיוחדים שמותאמים במיוחד לשלט בעל חיישני התנועה. כך, למשל, ניתן לחבר את השלט למחבט טניס ולשחק כמעט כמו במציאות. אביזרים נוספים שנמכרים למשחקי ה-Wii הם רובה, כפפות אגרוף, מקל גולף, מחבט בייסבול, משקולות והגה. כניסתה של ה-Wii לבתים גרמה ליצרניות המוצרים הנלווים לקפיצה נאה בשורת ההכנסות בדו"חות.

את הזווית הישראלית של תעשיית המוצרים הנלווים, מייצגת Ideazon, שנרכשה לפני כמה חודשים על-ידי SteelSeries, המייצרת מקלדות ייעודיות לגיימרים, הכוללת מעטפת מודבקת על המקלדת. על המעטפת מצוינים כפתורים ייעודים למשחקים. המקלדות אמורות להגביר את חווית המשחק ולהקל על פעולות בסיסיות כמו לרוץ, לירות או להתכופף.