מנכ"ל JP מורגן: "תפסיקו להגיד שהבנקים לא מלווים, ב-90 הימים האחרונים נתנו הלוואות בהיקף של 150 מיליארד דולר"

ג'יימי דימון גם אמר בראיון לרשת CNBC שהתקיים בדאבוס "JP מורגן יכולה היתה להיות במצב טוב יותר אם הינו מפסיקים לדבר על ההלאמה של הבנקים - יש לנו מספיק הון"

"JP מורגן מלווה כספים, אך ישנו בלבול ביחס למה נחשב או לא נחשב להלוואה" אמר מנכ"ל הבנק, ג'יימי דימון בראיון לרשת CNBC שהתקיים בדאבוס. "אני מדבר עם הרבה מאד בנקאים, והרבה בנקים נותנים הלוואות. למעשה, במהלך 90 הימים האחרונים נתנה JP מורגן הלוואות בהיקף של 150 מיליארד דולר, כולל 50 מיליארד דולר אותם העברנו לשוק הבין בנקאי, כולל לבנקים באירופה ובבריטניה".

אולם, דימון גם אמר כי לא כל מוסדות השירותים הפיננסים מלווים "רבים מהגופים הנוספים אשר היו מלווים לשווקים, לקרנות הכספיות ולקרנות האג"ח - אינם מלווים כעת". והוסיף,"אני חושב שהאנשים מתבלבלים ביחס למי מלווה ומי לא - אנו ננסה להעביר יותר מידע לציבור".

דימון גם אמר כי הוא רוצה שהממשלות יפסיקו לדבר על הלאמה של בנקים, "JP מורגן יכולה היתה להיות במצב טוב יותר אם הינו מפסיקים לדבר על ההלאמה של הבנקים - יש לנו מספיק הון".

ב-15 בינואר דיווחה JP מורגן על צניחה של 76% ברווחי הרבעון הרביעי של השנה לאחר שביצעה מחיקות של "הלוואות רעות", ואותתה על כך שאפילו הבנק שהצליח עד כה להמנע מהפגיעה הקשה של משבר האשראי, נאלץ להתמודד עם המיתון. עם פרסום הדו"חות אמר עליהם דימון כי הם "מאד מאכזבים" והוסיף, "אני חמקווה שעד סוף השנה נצא מהמשבר".

דימון הודה כי בנקאים עשו "מספר דברים ממש טיפשיים", אך כיוון גם לקובעי המדיניות והרגולטורים כשהוסיף שישנם פגמים בתקנות ההון באזל 2 והן צריכות להתעדכן.

דימון אמר כי כעת אין בכוונת JP מורגן לבצע רכישות נוספות, מאחר והבנק עסוק בספיגתן של הרכישות האחרונות שביצע (הבנק רכש את בנק ההשקעות בר סטרנס ואת פעילות Washington Mutual י.ג.)

בהתייחסו לרעיון של ממשלת ארה"ב וממשלות אחרות להקים מערכת שתקרא "הבנק הרע" אשר תפקידו יהיה לספוג מהמערכת הבנקאית את הנכסים הרעלים בעלות של מיליארד דולרים אמר דימון כי הוא מקדם בברכה את הרעיון "הכל תלוי באופן הביצוע. אם הרעיון יבוצע כראוי, זה יהיה טוב" הוא גם תמך בהקמת מסלקה לחוזי החלף אשראי חדלי פרעון, אשר תשמש כמבטחת לאותם מכשירים. אולם הוא חלק על הדעה כי מחסור ברגולציה בשוק ה-CDS היא שגרמה למשבר הפיננסי.