יד ימינו לשעבר של גאידמק, יוסי מילשטיין, חשוד בהעלמת הכנסות בסך 1.2 מיליון שקל

ביהמ"ש שיחרר את מילשטיין בתנאים מגבילים ובערבויות בסך 650 אלף שקל ; מילשטיין חשוד בהעלמת הכנסות, הגשת דו"חות כוזבים, אי-הגשת דו"ח ל-2007 ואי-הצהרת הון ל-2005

בית משפט השלום בתל-אביב שיחרר היום (א') בהסכמה בתנאים מגבילים את יוסי מילשטיין - לשעבר יועצו הקרוב של איש העסקים ארקדי גאידמק - שנעצר על-ידי רשות המסים בחשד להעלמת הכנסות של למעלה מ-1.2 מיליון שקל. בהסכמת פרקליטתו, עו"ד הודיה בוארון, עיכב השופט חנן אפרתי את יציאתו מהארץ, וחייבו להפקיד ערבויות בסך 650 אלף שקל.

מילשטיין חשוד בהעלמת הכנסות, הגשת דו"חות כוזבים, אי-הגשת דו"ח ל-2007 ואי-הצהרת הון ל-2005 - עבירות מסוג פשע.

יוסי מילשטיין

מזה תקופה התנהלה נגד מילשטיין (31) חקירה סמויה של מחלקת המודיעים של מס הכנסה בתל-אביב, בחשד לאי-הגשת דו"חות שנתיים לפקיד השומה בשנים 2001 ל-2007, ואי-הגשת הצהרת הון. מילשטיין נחקר ביום ה' האחרון בנושאים אלה במחלקת חקירות מס הכנסה תל-אביב.

בחקירתו התברר כי מילשטיין הגיש בינתיים דו"חות עד לשנת 2006, כאשר בחלק מהשנים דיווח על הכנסות זעומות, ובחלקן לא דיווח על הכנסות כלשהן. עם זאת, הוא טרם הגיש הדו"ח ל-2007 והצהרת ההון ל-2005.

חקירה סמויה העלתה כי ב-2006 הופקדו כמיליון שקל בחשבונו, סכום שלא דווח כהכנסה. לכן הוחלט להרחיב את החקירה נגדו גם לעבירה של העלמת מס.

החזר הוצאות

בחקירתו הודה מילשטיין כי לא דיווח ב-2005 על הכנסה בסך 208 אלף שקל שקיבל מעו"ד עמוס מימון, בגין שירותי יחסי ציבור שהעניק לו. לגבי ההפקדות בחשבונו אמר כי מדובר בכספים שקיבל מגאידמק כמשכורת אך לא צוינו בדו"חות כהכנסה.

עוד אמר כי סכומים נוספים התקבלו מגאידמק כהכנסות וכהחזר הוצאות, ובהם כ-100 אלף דולר החזר הוצאות כרטיס אשראי, וכן רכב צמוד מבית"ר ירושלים ודירת מגורים. כן נמצא כי למילשטיין היתה חברה בשם "מבט רענן" שב-2001 היו לה הכנסות בסך 80 אלף דולר, אולם היא לא ניהלה ספרי הנהלת חשבונות ולא דיווחה על הכנסה זו.

מילשטיין שימש כיועצו הפוליטי והאסטרטגי של גאידמק במשך כ-3.5 שנים, עד שבנובמבר האחרון נודע לו מהתקשורת כי גאידמק החליט לפטרו. מאז החליפו השניים מהלומות מילוליות בראיונות שונים לתקשורת.