עסקת ענק ברשות הפלסטינית: השליטה בחברת הבזק פלטל תימכר לענקית הסלולר ZAIN

מדובר בעסקת ענק, אך לא נמסרו פרטים על היקף האחזקות שתרכוש ZAIN בפלטל ; מדובר בעסקה שתצטרך לעבור שרשרת אישורים רבה, אך ככל הנראה היא תושלם בסופו של דבר

עסקת ענק ברשות הפלסטינית צפויה להתבצע בשבועות הקרובים. חברת הסלולר הכוויתית ZAIN עומדת לרכוש את השליטה בחברת הבזק הפלסטינית פלטל. דירקטוריון פלטל, בראשות דר' עבדל מאלכ ג'אבר, מנכ"ל החברה ויו"ר חברת הסלולר ג'אוול, שהיא חברה בת של פלטל, אישר היום ל"גלובס" את הדברים.

מדובר בעסקת ענק, אך לא נמסרו פרטים על היקף האחזקות שתרכוש ZAIN בפלטל. בכל מקרה מדובר בעסקה שתצטרך לעבור שרשרת אישורים רבה, אך ככל הנראה היא תושלם בסופו של דבר, בעיקר לאור היחסים הכלכליים והמדיניים שיש לרשות הפלסטינית עם כווית. עבור ZAIN מדובר בעסקה לא גדולה במיוחד, שכן הענק הכוויתי פועל ב-22 מדינות במזרח התיכון ובאפריקה והוא מספק שירותים ל-60 מיליון מנויים.

ההסכם לשיתוף הפעולה בין החברות יובא לאישור האסיפה הכללית של פלטל שהיא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה הפלסטינית לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. פלטל נשלטת על ידי איש העסקים סביח אל מסרי, שלו עסקי תקשורת חובקי עולם.

נציין כי בימים אלה מקימה חברת ווטאניה, שהיא ענק סלולרי בפני עצמו עם עשרות מיליוני מנויים, חברה סלולרית חדשה בשטחי הרשות.