הטלפון הקבוע של מוטורולה שיושק בארה"ב ואירופה, ייוצר בערד

מוטורולה ישראל הצליחה לפתח ולייצר את הטלפון הקבוע החדש שלה בארץ: דגם M990 שנקרא גם Smart Rider, ייצא היום ברשת סלקום

חברת מוטורולה העולמית נמצאת בקשיים כבר תקופה ארוכה: חטיבת הסלולר שלה עומדת למכירה, החברה כמעט שלא משיקה מכשירים חדשים בעולם, ובישראל לא צפויים לצאת בקרוב טלפונים ברשת החדשה של פלאפון - וככל הנראה גם לא אצל שאר המפעילות הגדולות. בשלב הקשה הזה של חייה הצליחה מוטורולה ישראל לפתח ולייצר את הטלפון הקבוע החדש שלה בארץ. וכך, דגם M990 שנקרא גם Smart Rider, ייצא היום ברשת סלקום .

אחד השדרוגים המשמעותיים בסמארט ריידר, מלבד העיצוב והמסך שגדל, הוא היכולת להעביר שיחה שהתחילה בטלפון הנייד למכשיר הקבוע הרכב, מבלי שהמשתמש יצטרך לנתק את השיחה המקורית. היכולת הזו מתאפשרת בזכות התקן הבלוטות' שנוסף לטלפון הקבוע, שמאפשר לסמארט ריידר למשוך את השיחה בצורה שקופה, מבלי שהמשתמש יצטרך לבצע פעולה מסוימת, מלבד הפעלת הטלפון הקבוע.

בנוסף ליכולות האלו, ניתן למצוא גם התקן GPS המאפשר ניווט בכבישים וגם חיוג קולי של אנשי הקשר השמורים בספר הטלפונים, מבלי שיהיה צורך ללמד את המכשיר איך לבטא אותם. בניגוד לדגם הקודם, ספיריט, שהיה מסוגל לשמור רק 20 אנשי קשר לחיוג קולי בזיכרון שלו, כאן המספר קפץ ל-1,500. כמו-כן, ניתן לסנכרן את אנשי הקשר מהטלפון הנייד לסמארט ריידר באופן קבוע באמצעות הבלוטות'.

מוטורולה מתכננת להשיק בעתיד הקרוב את הסמארט ריידר גם באירופה וגם בארה"ב, והמכשירים הנמכרים מעבר לים ייוצרו גם הם במפעל החברה בערד. לדברי גולן חבר, מנהל היחידה העסקית של הטלפונים לרכב במוטורולה ישראל, "אנחנו צופים שהשימוש בטלפונים קבועים יגדל".

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום מסביר כי "בחו"ל הגעה לעבודה נעשית פחות ברכב, ויותר ברכבות. בנוסף, ישראל הייתה בין המדינות הראשונות שהחלה במתן קנסות למחזיקים את הטלפון ביד בזמן נהיגה. החוק נכנס לתוקף לפני כעשור והוא נאכף כאן בצורה מאסיבית. בשל כך, הנושא של דיבוריות וטלפונים קבועים לרכב זוכה כאן לרמת חדירה יותר גבוהה מאשר בעולם".