האם נכט מאותת למשקיעים? מוכר מניות צ'ק פוינט תמורת 274 מיליון שקל

מריוס נכט, אחד משלושת מייסדי החברה וכיום סגן יו"ר, הגיש בסוף השבוע האחרון בקשה למכירת 3 מיליון מניות צ'ק פוינט ; בשנתיים האחרונות מימש נכט מניות תמורת סכום עתק של 886 מיליון שקל

רוצה לדעת באיזו מדינה הכי משתלם לשכור שירותים של מתכנתי הי-טק? הירשם לניוזלטר עסקים מתעוררים

מריוס נכט לא מחכה הרבה זמן. שלושה ימים לאחר שצ'ק פוינט , החברה אותה הקים יחד עם גיל שויד ושלמה קרמר, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2008, ושחררה את בעלי העניין בה מתקופת החסימה, מיהר נכט והגיש בקשה נוספת למכירת חלק ממניותיו - בקשה שמינית במספר בשנתיים האחרונות.

מדיווח שהגישה צ'ק פוינט ביום שישי האחרון עולה כי נכט, שמכהן כיום כסגן יו"ר (שויד עדיין מכהן כיו"ר וכמנכ"ל), הגיש בקשה למכירת 3 מיליון מניות צ'ק פוינט, שלפי מחיר המניה ביום שישי (22.49 דולר) מגלמות שווי מימוש כולל של 67.5 מיליון דולר (משהו כמו 274 מיליון שקל) - סכום לא מבוטל שיכול, ואולי אף ראוי, שיטיל ספק במידת האמון של נכט בעתיד ענקית האבטחה. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק לפי שווי 4.8 מיליארד דולר, לאחר שבשנה האחרונה רשמה מנייתה עלייה של 4.4%.

למען האמת, נכט הפך בשנתיים האחרונות את מכירת אחזקותיו בצ'ק פוינט לעניין שבשגרה (ראו טבלה).

וכך, תוך שנתיים וחודשיים, מימש נכט מניות תמורת סכום עתק של 218.3 מיליון דולר, משהו כמו 886 מיליון שקל - נתון שהופך את נכט לאחד המממשים הפרטיים הכבדים בקרב בעלי העניין בחברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני.

נכון לסוף 2007 (צ'ק פוינט עדיין רחוקה מהגשת הדו"ח השנתי של 2008), החזיק נכט במניות שמהוות 9.4% מהון החברה, אך לאור סדרת המימושים שביצע, ולפי בדיקת "גלובס", נותר נכט עם שיעור אחזקה של 7.2%, ואילו שויד נותר עם אחזקה של 15.8% (כולל מיליון אופציות שקיבל אשתקד). בעלת המניות המוסדית הגדולה בחברה היא חברת הקרנות Franklin Resources, עם שיעור אחזקה של 16.3%. לכן, שווי הונו של נכט עומד על 2.3 מיליארד שקל (ברוטו), כששליש ממנו, כאמור, במזומן.

שויד ונכט, נזכיר, קיבלו לאורך השנים האחרונות אופציות למניות צ'ק פוינט במחירי השוק, וכמעט ברוב המקרים, "תירצו" השניים את המכירות המאסיביות שביצעו ברצון לממן את תשלום תוספת המימוש של האופציות שקרובות למועד פקיעתן. לפיכך, ייתכן שגם במקרה הנוכחי של נכט מדובר במניות שקיבל מאופציות שמימש, ולכן הרווח שהוא רואה מהמכירה נמוך בהרבה משווייה ברוטו. לפי המסמך השנתי האחרון של צ'ק פוינט, מחיר המימוש המינימלי של האופציות שיש לנכט הוא 13 דולר, ואם לפחות חלק מהמניות הכלולות במימוש הנוכחי הן אופציות שנושאות את מחיר המימוש לעיל, נכט הרוויח משהו כמו 10 דולר לאופציה. *