הערכות: אם נתניהו יעמוד בראש הממשלה - רובי ריבלין ישוב לכהן בתפקיד יו"ר הכנסת

בעבר שקל ח"כ יולי אדלשטיין להציג את מועמדותו לתפקיד, אולם לאחרונה צוטט אדלשטיין כמי שאומר שאם ריבלין יהיה מעוניין בתפקיד - הוא יסיר את מועמדותו

אם יעמוד הליכוד בראשות הממשלה, צפוי ח"כ ראובן (רובי) ריבלין לשוב לכהן בתפקיד יו"ר הכנסת- כך מעריכים בליכוד. לדברי בכירים בליכוד, גם אם יהיו מועמדים אחרים לתפקיד מקרב חברי רשימת הליכוד לכנסת נראה כי ריבלין יהיה זה שיזכה בו.

בעבר שקל ח"כ יולי אדלשטיין להציג את מועמדותו לתפקיד, אולם לאחרונה צוטט אדלשטיין כמי שאומר שאם ריבלין יהיה מעוניין בתפקיד - הוא יסיר את מועמדותו. אם יביע ריבלין את רצונו לכהן כיו''ר כנסת, הוא צפוי לזכות בתמיכה מקיר לקיר בסיעתו, גם משום שבכירותו מאיימת על חברים אחרים בסיעה ששואפים להתמנות לשר בכיר בממשלה הבאה.

ריבלין, שלא זנח את שאיפתו לשמש שר משפטים , רמז באחרונה כי אם גדעון סער יהיה מעוניין בתיק זה, הוא לא יעמוד בפניו. לא מן הנמנע, שאם אכן יכהן ריבלין בתפקיד יו''ר הכנסת הבא, הוא יבסס את מועמדותו להתמודדות הבאה על תפקיד נשיא המדינה.

ריבלין צפוי לזכות בתמיכה מקיר לקיר בסיעה גם לנוכח העובדה שרבים מקרב המועמדים לתפקידי שרים בכירים. בליכוד מעריכים כי בידי המפלגה היו 13 תיקים וככל הנראה צפויים מרבית חברי הרשימה עד המקום ה-12 לכהן כשרים.