שיעור בבנקאות שווייצרית: UBS ניהל מגעים עם מורגן סטנלי למכירת יחידת הבנקאות האמריקנית

[למדור שוקי עולם] "הפייננשל טיימס": בינואר מסרו כמה מקורות לרויטרס שברוקר במורגן סטנלי שניהל את תיק ההשקעות האישי של נשיא הבנק, ג'יימס גורמן, פרש ממורגן והצטרף ל-UBS

הבנק השווייצרי UBS ניהל בסוף 2008 שיחות עם מורגן סטנלי על אפשרות מכירת יחידת הברוקראז' שלו, UBS פייננשל סרביסז, למורגן, מסר אתמול מקור יודע דבר. השיחות היו ראשוניות והן לא צפויות להתחדש, העריך המקור. לדבריו, UBS כבר לא מקיים מגעים עם גורמים אחרים, ומתמקד בחיזוק היחידה הזו.

בינואר מסרו כמה מקורות לרויטרס שברוקר במורגן סטנלי שניהל את תיק ההשקעות האישי של נשיא הבנק, ג'יימס גורמן, פרש ממורגן והצטרף ל-UBS.

UBS לא הגיב לידיעה, שדווחה לראשונה על-ידי "פייננשל טיימס". גם מורגן סטנלי לא הגיב.

בחודש שעבר הסכים מורגן סטנלי לשלב את פעילות הברוקראז' שלו עם חברת סמית בארני של סיטיגרופ , ושילם לסיטי 2.7% מיליארד דולר תמורת שליטה של 51% בפעילות המאוחדת.

השיחות למכירת UBS פייננשל סרביסז לא מפתיעות. בקיץ שעבר מסרו כמה מקורות לרויטרס ש-UBS שוקל למכור את עסקי ניהול ההון שלו בארה"ב, לשעבר פיין-וובר ההיסטורית, במסגרת בדיה אסטרטגית של פעילותו.

UBS קנה את פיין-וובר לפני כשמונה שנים בכ-10 מיליארד דולר כראש גשר לפעילותו בצפון אמריקה. פעילות ניהול הנכסים של UBS בארה"ב מעסיקה קרוב ל-8,000 יועצים פיננסיים, עם יותר משני מיליון לקוחות.

UBS, שנפגע קשות מ-49 מיליארד דולר של הפסדים על אג"ח משכנתאיות ונכסים רעים נוספים בשנתיים האחרונות, קיבל מממשלת שווייץ 5.2 מיליארד דולר באוקטובר, והממשלה קיבלה כמעט 10% ממניותיו.

בחודש שעבר הכריז הבנק על שינויים "רדיקליים" בפעילות המסחר באג"ח, המקור העיקרי להפסדיו, שהתרחבה בעיתוי מאוד לא מוצלח למתן משכנתאות סאב-פריים בארה"ב ולהשקעות ב-CDO ובנכסים אחרים שהפכו לבלתי נזילים ממחצית 2007.

הבנק, לשעבר סמל לבנקאות שווייצרית סולידית, ביצע עריפת ראשים בניהול פעילותו בשוקי ההון, פיטר אלפי עובדים והכריז על כוונתו לצמצם את חשיפתו לעסקים עתירי הון.