אופטימיות בדרום ת"א: DGR רכשה קרקע ב-40 מיליון ד' בנווה צדק - ותבנה מגדל מגורים בן 24 קומות; בוחנת הקצאת חלק מהדירות להשכרה

הרוכשת צופה כי היקף המכירות מ-200 הדירות במגדל יעמוד על כ-450 מיליון שקל ; DGR מתכוונת למכור את הדירות במחיר ממוצע של כ-18 אלף שקל למ"ר ; התב"ע הקיימת בשטח היא למגדל בן 24 קומות בלבד, אך מתקיים מו"מ מתקדם לאישור 10 קומות נוספות

למרות המצב שוק הנדל"ן התל אביבי אינו קופא לחלוטין על שמריו ועדיין מתרחשות בו עסקאות, ואפילו למגדלים רבי קומות. חברת DGR ניו קאפיטל רכשה קרקע להקמת מגדל מגורים בין שכונות נווה צדק ופלורנטין בתל אביב. ל"גלובס" נודע כי התמורה ששולמה עבור המגרש בשטח של 2.8 דונם ברחוב אילת 56 בעיר הייתה כ-40 מיליון דולר.

הרוכשת צופה כי היקף המכירות מ-200 הדירות במגדל יעמוד על כ-450 מיליון שקל. רכישת הקרקע מומנה באמצעות הונם העצמי של בעלי החברה הרוכשת.

DGR רכשה את השטח באמצעות חברת מגדל גבולות. הקרקע הינה בבעלות של שותפות האחים סבירסקי (2.6 דונם), כאשר 200 מ"ר הנותרים הם בבעלות עיריית תל אביב ושותפות סבירסקי מחזיקה בשטח זה כדיירות מוגנת.

במגרש הסמוך למושבה הגרמנית ומול מגדל נווה צדק שבנתה אלמוג ים סוף שבשליטת אלי פפושדו, מתכוונת החברה להקים מגדל מגורים בן 34 קומות. אולם, נכון להיום, התב"ע הקיימת בשטח היא למגדל בן 24 קומות בלבד, אם כי כעת מתנהלים מגעים מתקדמים עם העירייה לקראת אישור 10 הקומות הנוספות.

DGR הודיעה כי היא בוחנת בשיתוף עם העירייה את האפשרות להקצות חלק מהדירות בפרויקט להשכרה, לאור הביקושים שמאפיינים את האזור. סך זכויות הבנייה במגדל עומדות על 25 אלף מ"ר מעל הקרקע, ובחברה מתכננים למכור את הדירות במחיר ממוצע של כ-18 אלף שקל למ"ר (כ-4,400 דולר למ"ר).

שותפות סבירסקי נמצאת בבעלות שלומי עוז וראובן זלוף ועד לפני מספר חודשים גם לפפושדו היו 33% בשותפות. בפברואר 2006 סיכמה חברת אלמוג על כוונתה לרכוש את המגרש ברחוב אילת בעסקת קומבינציה של 31%-50% לבעלי הקרקע, אולם לפני כחודשיים, עקב אי התקיימות התנאים המתלים בוטלה הרכישה.

DGR הוקמה על ידי היזם יוסי דלגושן והיא מעורבת כיום בתכנון והקמה של פרויקטים למגורים הכוללים מאות יח"ד באזור המרכז ואזור השרון כמו הרצליה והוד השרון.