שפיר מבקשת שינויים בתכנון כביש 531 כדי להוזיל עלויות; בנק EIB עשוי להצטרף למימון

הסכם הזיכיון מאפשר לזכיינית הפרויקט לבצע שינויים בתכנון הכביש * מנהלת מו"מ עם לאומי והפועלים למימון הפרויקט

שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, מבקשת לבצע שינויים בתכנון כביש רוחב 531 כדי להוזיל את עלות הקמת הפרויקט, כך נודע ל"גלובס". שפיר הגישה באחרונה לרשות הממונה על הפרויקט את הצעתה לתכנון המפורט של הכביש הכוללת מספר שינויי תכנון על בסיס התב"ע שאושרה.

בניגוד לפרויקטים קודמים (הרכבת הקלה בירושלים וכביש 431) הסכם הזיכיון שנחתם מול המדינה כולל מנגנון המאפשר לשפיר לבצע שינויים בתכנון הפרויקט. לפי הערכות, אם המדינה תאשר את הצעת שפיר, הדבר עשוי לסייע לחברה להשלים את גיוס המימון.

שפיר הנדסה זכתה בשנה שעברה במכרז הענק לסלילת כביש רוחב 531 לאחר שהציעה מחיר נמוך של 2.4 מיליארד שקל בלבד, וגברה על הצעות מצד דניה סיבוס ושיכון ובינוי-אלקטרה. שפיר, שדרשה מענק הקמה בגובה של 640 מיליון שקל בלבד, אמורה להשלים את הסגירה הפיננסית לפרויקט עד יולי-אוגוסט.

הבנק הצרפתי BNP שקיבל בעבר את המינוי להובלת קונסורציום המממנים נסוג מכוונתו להעמיד מימון על רקע המשבר העולמי, וכיום מנהלת שפיר מו"מ מול בנק לאומי והפועלים. על רקע המשבר, הבנקים ושפיר העבירו שורה של דרישות לשינוי תנאי הזיכיון. למרות המשבר העולמי, הבנק האירופאי להשקעות (EIB) הביע עניין במימון הפרויקט.

את שפיר מייצג עו"ד יונתן (ג'וני) פינקלשטיין, שותף ומנהל תחום מימון פרויקטים במשרד דוד תדמור ושות', ואת המדינה מייצגים עו"ד יוסי לוי ונועה מי-דן ממשרד לוי מי-דן ושות'. תכנון כביש 531 מתבצע ע"י חברת ד.א.ל הנדסה. גורמים המקורבים לפרויקט מסרו: "התכנון המפורט הועבר לאישור המדינה. הפרויקט תוכנן מראש באופן שיחסוך בעלויות. *