שבוע לפני הבחירות: אהוד ברק מוביל בחשיפה התקשורתית

יפעת מחקרי מדיה: ברק מוביל בסיקור בהקשר לתחום הביטחון, נתניהו מתבסס בתחום הכלכלי, ולבני היא הבולטת ביותר בהתבטאויות בתחום תהליך השלום

שבוע לפני הבחירות, אהוד ברק, מועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה, מוביל בחשיפה התקשורתית החיובית עם 52 כותרות וכותרות משנה, לעומת 45 למועמד הליכוד לראשות הממשלה בנימין נתניהו ו-27 כותרות חיוביות למועמדת מפלגת קדימה, ציפי לבני. כך עולה מניתוח תדמית בתקשורת בשבוע האחרון שערכה חברת ''יפעת - מחקרי מדיה'' בנושא החשיפה התקשורתית של 3 המועמדים המובילים לרשות הממשלה.

מהניתוח עולה כי אהוד ברק משפר עמדות וממוקם כרגע כמועמד המוביל תקשורתית ביחס לנתניהו ולבני.

לעומת זאת, תדמית המפלגות בעיתונות היא שונה משל המועמדים, והליכוד מצטיירת כמפלגה המובילה עם 24 כותרות וכותרות משנה חיוביות משוקללות, לעומת העבודה עם 11 כותרות, וקדימה שהחשיפה השלילית שלה עולה על החיובית, עם 4-.

נתי יעקובי, מנכ"ל ''יפעת - מחקרי מדיה'', אומר כי "אין ספק שביומיים האחרונים ישנו שינוי מגמה בתקשורת: נתניהו, שהוכתר תקשורתית כראש הממשלה הבא, מאבד מעט מזוהרו עקב תוצאות הסקרים האחרונים שמצביעים על ירידה בכוחו של הליכוד, ואילו ברק ששואב את כוחו מהסיטואציה הביטחונית הנוכחית - מתחזק. ציפי לבני משפרת מעט את תדמיתה, אך עדיין משתרכת מאחור, ואין ספק שמבצע עופרת יצוקה לא היטיב עימה מבחינה תקשורתית".

על-פי נתוני ''יפעת - בקרת פרסום'' קדימה היא המפלגה המובילה בפרסום באינטרנט בשבוע האחרון עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-530 אלף שקל.

יפעת בדקו גם מהם תחומי התוכן שאותם בוחר כל מועמד להבליט. מהבדיקה עולה כי ברק מוביל באופן טבעי בסיקור בהקשר לתחום הביטחון, עם 28 כותרות, אך הוא מתחיל לדבר לאחרונה יותר על כלכלה. נתניהו, שמיצב עצמו בתחום הביטחוני, פונה לעסוק בכלכלה ובולט מאד עם שלל פתרונות למשבר הכלכלי. לבני מנסה אף היא למצב את עצמה כביטחוניסטית, אבל היא גם הבולטת ביותר בהתבטאויות בתחום תהליך השלום.