נוחי דנקנר, בעל השליטה ויו"ר הקבוצה, בראיון נדיר לבלומברג: "אי.די.בי רוצה לרכוש עוד חברות בחו"ל"

דנקנר מספר כיצד השפיעה אבו דאבי על החלטתו להשקיע בסקטור הפיננסי בחו"ל, ומדוע בחר דווקא בקרדיט סוויס: "לקרדיט סוויס יש רמת הלימות הון טובה מאוד וחשיפה נמוכה לשוק הסאב פריים לעומת בנקים אחרים"

"אי.די.בי רוצה לרכוש עוד חברות בחו"ל. אנחנו בוחנים עסקאות נוספות, ולא רק בסקטור הפיננסי. אני בטוח שאי.די.בי תמשיך להרחיב את הפורטפוליו הגלובלי שלה", כך אומר בעל השליטה ויו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר בראיון לבלומברג.

נזכיר שלפני כארבעה חודשים ביצע דנקנר השקעה משמעותית בקרדיט סוויס, כאשר בהשקעה של 1.1 מיליארד דולר הוא רכש כ-3% ממניות הבנק, והפך בכך למשקיע השלישי בגודלו בו.

כניסתה של אי.די.בי לקרדיט סוויס הגדילה את החשיפה והמודעות בעולם לדנקנר ואי.די.בי. ההתעניינות הביאה את בלומברג להכין כתבה הסוקרת את פעילותו של דנקנר, מימיו כעו"ד ועד להשקעה בקרדיט סוויס. דנקנר שידוע כמי שבדרך-כלל סולד מראיונות, הסכים הפעם לשתף פעולה.

בראיון מספר דנקנר כי החל לחשוב על ההשקעה במוסדות פיננסים באירופה, אחרי שקרא בעיתון במהלך טיסה לסינגפור לפני כשנה, שאבו דאבי תשקיע 7.5 מיליארד דולר בסיטיגרופ.

דנקנר מספר כי בחר את קרדיט סוויס מתוך רשימה של 26 בנקים, שהיו מועמדים מבחינתו להשקעה. הוא מציין כי בחר בקרדיט סוויס בגלל החוזק הפיננסי שלה, והשקעותיה הנמוכות יחסית בשוק הסאב פריים.

"לקרדיט סוויס יש רמת הלימות הון טובה מאוד, חשיפה נמוכה לשוק הסאב פריים לעומת בנקים אחרים, וכן חלוקה מאוזנת בין פעילות באירופה לארה"ב, ובין תחום הקמעונאות לבנקאות פרטית", אמר דנקנר. "הבסיס העסקי של הבנק הוא יציב, ואני מאמין שמנכ"ל הבנק, ברדי דוגן, ימשיך לחזק את מעמד הבנק כאחד המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים המובילים בעולם", הוסיף.

ההשקעה של דנקנר בקרדיט סוויס, שבוצעה באמצעות כור, ידעה לא מעט תהפוכות. הוא נכנס להשקעה ביולי אשתקד, כשביצע סדרה של רכישות ומכירות של מניות הבנק, וגרף תוך זמן קצר רווחי של כחצי מיליארד שקל.

באוקטובר האחרון, ביצע דנקנר את הרכישה המשמעותית, וקנה כ-3% מהבנק תמורת יותר ממיליארד דולר. באותו הזמן שוק המניות היה בעיצומו של גל תיקון אגרסיבי כלפי מעלה, ותוך זמן קצר היה דנקנר מורווח עשרות אחוזים על ההשקעה.

אולם מאז השתנה הסנטימנט, והעליות התחלפו לירידות. בשיא גל הירידות, היה דנקנר מופסד על הנייר כמיליארד שקל. אך המגמה החיובית ששררה בשווקים בשבועות האחרונים, סייעה לו למחוק את ההפסדים ולעבור לרווחיות.

בשוק ההון לא אהבו את מהלך ההשקעה של דנקנר בקרדיט סוויס, שנתפס כמסוכן, ומניית כור נחתכה בעשרות אחוזים מאז. עם זאת, בעקבות התיקון בשוקי המניות, ממנו נהנתה גם כור, עלתה מניית החברה ביותר מ-20% מתחילת השנה.