נדחתה תביעות המגדלים לקבל את התוצרת החקלאית שסיפקו לויטה פרי הגליל ב-2008

ביהמ"ש קבע כי יש לדחות את הבקשה, כיוון שמרגע הגעת הסחורה החקלאית לפתח המפעל היא עוברת תהליכי עיבוד תעשייתי, אשר בסופו נמכרים לצרכנים מוצרים שונים בטיבם ובמהותם מאלה ששווקו ע"י החקלאים

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אלכס קיסרי, דחה היום (ב') את בקשת ארגוני המגדלים למסור להם את כל התוצרת החקלאית של תירס מתוק, אפונה ושעועית, שסופקה לחברת ויטה פרי גליל במהלך שנת 2008, ולהעביר להם את כל התמורה שתתקבל כתוצאה ממכירת תוצרת המגדלים, עד לסכום של 30 מיליון שקל. בכך להכריז עליהם כעל נושים משמעותיים של חברת ויטה הנמצאת בהקפאת הליכים.

עוד ביקשו המגדלים באמצעות עו"ד ליאור דגן לקבוע שכל תוצרת המגדלים המצויה בחזקת החברה היא קנינם של המגדלים.

הארגונים טענו עוד כי במחסני ויטה-פרי הגליל נמצאת תוצרת בשווי עשרות מילוני שקלים השייכת להם כיוון שטרם שולמה עבורה תמורה. במקביל ביקשו הארגונים מבית המשפט לאסור על המנהלים המיוחדים לחברה עו"ד עופר אטיאס ורו"ח דייב גל לבצע דיספוזיציה בסחורה.

השופט קיסרי קבע בהחלטתו כי יש לדחות את הבקשה, כיוון שמרגע הגעת הסחורה החקלאית לפתח המפעל היא עוברת תהליכי עיבוד תעשייתי, שבסופו נמכרים לצרכנים מוצרים שונים בטיבם ובמהותם מאלה ששווקו על ידי החקלאים.

בתהליך הייצור משקיעה החברה תשומות נוספות כמו שכר עובדים, אנרגיה מים וחומרים אחרים. "במצב זה אין המגדלים יכולים לטעון לזכות כלשהיא במוצרים מכוחה של תניית שימור בעלות ".