UBS מדווח על הפסד רבעוני גדול מהצפוי - 7 מיליארד דולר; מפטר 1,600 עובדים נוספים

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] אנליסטים חזו הפסד של 6.48 מיליארד דולר ; בסיכום שנתי, הפסיד הבנק 17 מיליארד דולר ; ל-UBS היה יחס הלימות הון ראשוני של 11.5% ב-2008 ; תחזית הבנק לטווח הקצר נשארת זהירה

UBS , הבנק הגדול ביותר בשוויץ, דיווח היום (ג') על הפסד של 8.1 מיליארד פרנק שוויצרי (7 מיליארד דולר), בדו"חות הרבעון הרביעי, והודיע על פיטוריהם של 1,600 עובדים בחטיבת בנקאות ההשקעות.

מדובר בתוצאה עגומה יותר מהתחזיות להפסד של 7.5 מיליארד פרנק שוויצרי (6.48 מיליארד דולר). בסיכום שנת 2008, הפסיד הבנק 19.7 מיליארד פרנק שוויצרי (17 מיליארד דולר). הבנק דיווח על הפסד תפעולי של 2.8 מיליארד פרנק שוויצרי (2.42 מיליארד דולר).

בשנת 2008, UBS קיצץ את ההוצאות על עובדים ב-36% ל-9.2 מיליארד פרנק שוויצרי. ל-UBS היה יחס הלימות הון ראשוני (Tier 1) של 11.5% ב-2008.

יו"ר UBS, פיטר קורר, והמנכ"ל, מרסל רוהנר, הבטיחו להחזיר את UBS לרווחיות, עוד בשנה הנוכחית, לאחר שהבנק קיבל הלוואה ממשלתית של 59.2 מיליארד פרנק שוויצרי (51 מיליארד דולר) לשם מחיקת "נכסים רעילים" הקשורים למשכנתאות הסאב פריים.

מוקדם יותר השנה, UBS הודיע על פיטוריהם של 9,000 עובדים, צימצם את הפעילות בתחום המסחר באג"ח וסחורות וגייס 32 מיליארד דולר ממשקיעים.

"UBS מעודד מהמגמות בבנק בתחילת שנת עסקים זו ומכך שזרימת נכסי לקוחות לבנק בחודש ינואר הייתה חיובית בחטיבות של ניהול נכסי לקוחות פרטיים וניהול נכסי מוסדיים", נכתב בהודעה לעיתונות שפרסם הבנק השוויצרי.

"יחד עם זאת, התנאים בשוקי ההון עדיין רגישים כתוצאה משחיקה בתזרים המזומנים אצל משקי הבית והחברות העסקיות. מצד שני, ממשלות ברחבי העולם נוקטות בצעדים משמעותיים להקל על התנאים הפיסקאליים והמוניטורים. על רקע זה תחזית הבנק לטווח הקצר נשארת זהירה. UBS ימשיך בתוכניתו לחזק את בסיס ההון על ידי המשך הצמצום באחזקות ברות-סיכון, צמצום בהיקף המשוכלל של נכסים מסוכנים וצמצום בסך כל הנכסים ובהוצאות התפעוליות. פעילות זו תאפשר לבנק למקד את הניהול והמשאבים בהבטחת בניית החברה להתמקדות בעסקי לקוחות".