סל הדרישות של ישראל ביתנו: משרד האוצר או משרד החוץ יחד עם תיק כלכלי בכיר

ישראל ביתנו: האוצר או החוץ - לאביגדור ליברמן ; הבינוי והשיכון או התמ"ת - לסטס מיסז'ניקוב ; התיירות - ליצחק אהרונוביץ' ; ביטחון פנים או איומים אסטרטגיים - לעוזי לנדאו והמשפטים - לדניאל פרידמן ; סטס מיסז'ניקוב: "ייתכן שליברמן ימליץ על עצמו לראשות הממשלה"

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן צפויה לדרוש במסגרת ההסכמים הקואליציוניים את תיק האוצר. במערכת הפוליטית מעריכים כי המפלגה תדרוש את תיק האוצר או החוץ עבור ליברמן, תיק כלכלי ביצועי בכיר עבור סטס מיסז'ניקוב - הבינוי והשיכון או התמ"ת, את תיק התיירות עבור יצחק אהרונוביץ', תיק ביטחוני - ביטחון פנים או איומים אסטרטגיים עבור עוזי לנדאו ואת תיק המשפטים עבור דניאל פרידמן. המפלגה עשויה לצרף לרשימת דרישותיה גם את תיק הפנים.

בעוד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר קדימה ציפי לבני מתחרים ביניהם מי ישיג קודם את תמיכתו של ליברמן, אומר היום (ה') מיסז'ניקוב, יו"ר צוות המו"מ של ישראל ביתנו, ל"גלובס" כי מפלגתו לא פוסלת אפשרות להמליץ על ליברמן בפני הנשיא כמועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה. "שני המועמדים ראויים", אמר מיסז'ניקוב, "אולם אנחנו יכולים להמליץ גם על אביגדור ליברמן כמועמד שלנו לראשות הממשלה".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני לא פוסל את ליברמן לתפקיד שר האוצר. בשיחה עם "גלובס" מבהיר עיני כי הממשלה שתקום בראשות נתניהו לא תחזור על המדיניות הכלכלית של שנת 2003, וחושף מה הבטיח לו נתניהו לפני הבחירות: "ביבי אמר לי בשיחה אישית שהוא בעד הידברות ובעד המשולש - שיתוף פעולה הדוק בין הממשלה, המעסיקים והעובדים. אנחנו והמעסיקים יודעים לשתף פעולה, אבל עם שר האוצר הנוכחי, רוני בר-און, לא הצלחנו. לכן זה מאוד תלוי מי יהיה שר האוצר הבא", אומר עיני.

"אני מושיט לביבי יד להידברות, אבל אם הוא לא ייקח אותה, אדע להתמודד". על האפשרות שנתניהו יממש את חזונו הכלכלי לצמצום המגזר הציבורי, אומר עיני: "ביבי הפציר במעסיקים שלא לפטר עובדים. לכן, אני מאמין שגם הוא כמעסיק לא יפטר עובדים".